Politika
Vesić: U toku oslobađanje pruge kod Pirota
- Upravo sam dobio poslednji izveštaj. Voz se sastojao od 21 kompozicije, od kojih je 20 bilo napunjeno amonijakom. Četiri cisterne su se prevrnule, i to 10-a, 11-a, 12-a i 13-a iz koje je bilo curenje. Prvih šest cisterni već je odvezeno u Smederevo, gde je izvršeno merenje po nalogu tužioca, pa su poslate u Šabac - rekao je Vesić na TV Pink.
Sedma, osma i deveta cisterna su, kaže, ustaničene, na bezbednom su i biće upućene na merenje, pa onda na krajnju destinaciju u Šabac.
Poslednjih sedam cisterni su, naveo je Vesić, odvezene u Dimitrovgrad, gde će uslediti merenje pa će biti upućene na krajnju destinaciju, saopšteno je iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Na Kriznom štabu u Pirotu doneta je odluka da se sačeka mišljenje stručnjaka Želvoza, koji će do sutra doneti odluku da li će vršiti istakanje iz tih cisterni ili je moguće bezbedno ih vratiti nazad na kolosek, da bi se odvezle, rekao je ministar.
Nakon toga, dodaje, trebaće radnicima železničke infrastrukture dva dana da poprave prugu.
- Na terenu su predstavnici Agencije za zaštitu životne sredine, instituti za javno zdravlje Pirota, Niša i Bele Palanke, Instituta Batut i svi vrše merenja, a meri se kvalitet vazduha, vode, i nigde, ni na jednoj mernoj stanici, pa čak i na mestu curenja nema odstupanja u vezi prisutnosti amonijaka. Sve je bezbedno za građane - istakao je ministar.
Vesić je kazao da je naložio poslednjih dana prošle godine da Infrastruktura želenice Srbije do 10. januara ponovo napravi analizu svih problematičnih tačaka, kojih, kako je naveo, ima na nerekonstruisanim prugama.
Oni, dodaje, treba da predlože u kom roku mogu da sve poprave, kako bi se preduzele mere da se stvari, kao što je nedavni akcident, više ne dešavaju.
- Neke stvari možete da predupredite ako se radi na vreme - zaključio je ministar Vesić.