29.01.2024.

12:41

Foto: Starsportphoto

Sport

Šurbatović: Milioni ljudi hoće na EURO, prihod će biti 2,4 milijardi evra

Evropska fudbalska unija (UEFA) organizovala je sastanak svih generalnih sekretara, a Šurbatović je izneo utiske. 

- Očekuje se dolazak tri miliona navijača, procena je da će za mesec dana oko 12 miliona ljudi posetiti navijačke zone u deset gradova domaćina završnog turnira. Ukupan prihod trebalo bi da bude 2,4 milijarde evra. Ako se ima u vidu da je ta cifra 1992. godine u Švedskoj iznosila svega 40 miliona evra, a na prethodnom turniru 2021. godine oko 1,9 milijardi evra, jasno je da će ovo biti najprofitabilniji šampionat svih vremena. Iskustvo koje Nemci imaju sa organizacijom velikih sportskih događaja, kao i podatak da će se utakmice igrati u istim gradovima kao i Svetsko prvenstvo 2006. godine, ne ostavljaju ni trunku simnje da će ovo biti i najbolje organizavano prvenstvo u istoriji evropskog fudbala - ocenio je Šurbatović. 

Informer

 

Navala za karte je ogromna i mnogi navijači ostaće bez važnog parčeta papira. Ima i onih van evropskog kontinenta kojibi voleli da dođu i uživaju u fudbalu. 

- Skoro 2,3 miliona navijača izrazilo je želju da bude prisutno na stadionu u Berlinu kada se bude odlučivalo o novom evropskom šampionu. Na drugom mestu je utakmica Nemačka-Škotska za koju je trebovano 1,4 miliona ulaznica. Zanimljivo da je ‘najtraženija’ utakmica grupne faze prvenstva duel u Frankfurtu između Nemačke i Švajcarske, za koju je trebovan sličan broj ulaznica kao za polufinalni meč u Minhenu (oko milion). Sasvim logično, najveće interesovanje vlada među navijačima iz zemlje domaćina, slede Englezi, pa Francuzi, Španci i Austrijanci. Što se tiče ljubitelja fudbala sa drugih kontinenata, najviše zahteva za ulaznice stiglo je iz SAD, Kanade, Australije, Kine i Meksika - ističe Šurbatović. 

Osmišljen je i sistem kako ne bi bilo prodaje lažnih ulaznica. 

Informer

 

- UEFA želi da se osigura da tokom turnira ne bude praznih mesta ni na jednom stadionu. Zato će u trećoj fazi prodaje ulaznica koja startuje u martu ove godine, navijači imati mogućnost da kupljene ulaznice ponude za preprodaju na zvaničnoj platformi UEFA EURO 2024. Ova platforma eliminiše rizik od sticanja nevažećih ili lažnih ulaznica i osigurava da prodavci dobiju svoj novac u celosti, kao i da važeća ulaznica dospe u ruke drugog pravog navijača po nominalnoj ceni. Sve ulaznice će biti distribuirane preko zvanične UEFA mobilne aplikacije koja će generisati jedinstveni ‘kju-ar kod’ za svaku ulaznicu. To je svakako loša vest za kolekcionare, ali najefikasniji mogući način da se izbegnu zloupotrebe i da ulaznice završe u rukama pravih navijača - zaključuje Šurbatović.