Autor: Informer.rs

06.06.2022.

14:30

Foto: Privatna arhiva/ Predrag Šainović

Sport

Šainović posle dvostrukog trijumfa u Austriji: Bio sam fokusiran i motivisan i uspeh nije mogao da izostane!

Na najviši stepenik podijuma popeo se u endurans trci, u kojoj je vozio sa Lukom Panicijem, ali i u sprintu gde je trijumfovao u GT4 klasi.

- Auto je bio mnogo težak, jer sam dobio dodatni balast za Austriju, to se posebno videlo u krivinama. Zbog težine smo morali da korigujemo setap, promenimo balans, kako bismo pojačali prianjanje. Morao sam da prilagodim i vožnju, pa sam gazio ivičnjake da bih podigao auto i prištedeo gume. Auto je ulazio bolje u krivine od BMW, koji su mi bili direktni konkurenti, ali su oni bili brži na pravcu. Ipak, osećaj je bio dobar i uspeo sam da stignem do prvog trijumfa u karijeri -  ispričao je Šainović.

U diviziji D4 na Špilbergu bilo je 42 automobila, što je dodatno zakomplikovalo nastup našeg asa, jer je gužva na stazi bila ogromna.

Informer

Predrag Šainović

- Na startu smo u prvoj krivini bukvalno morali da stanemo kako bi nastavili trku, jer je propsuna moć tolika kolika je. Kad se posle nekoliko krugova kolona razvuče, svako ostaje sa svojom klasom i tu više nema problema. Kasnije, najbrža klasa kreće da nas sustiže, pa moramo da ih propuštamo, tu se malo izgubi ritam. "Mercedes AMG GT4" koji vozim ima dugačak prednji deo, sedište je nisko, pa je i preglednost slaba. Ali to su stvari na koje sam već navikao.

Šainović je prošao nekoliko različitih serija u trkačkoj karijeri, a svaka mu je donela neko novo znanje i veštinu.

- Za GT sam drastično promenio stil vožnje. To je auto sa zadnjom vučom, u krivine se ulazi kasnije i posle kočenja se brzo daje gas, a stil vožnje diktira konkurencija. Ja svakog vikenda imam kouč drajvera, što je pun pogodak, mislim da sam mnogo napredovao vozački - dodaje "najbrži doktor".

Informer

 

Prelazak u GT seriju nije definitivna odluka našeg trkača, jer je prvobitna zamisao bila da vozi TCR automobil.

- TCR je je ostao moja velika ljubav. TCR serije su lepe za gledanje i može dodatno vozački da se napreduje, jer smo svi izjednačeni što se automobila tiče. Generalno, više volim monomarka takmičenja, baš zbog te ujednačenosti, ali mi je uopšte gledano svejedno koji auto vozim, svaki je lep na svoj način i u svakom uživam. Postoji šansa da se oprobam u još nekom takmičenju sa GT autom, ali mi je trenutno glavni cilj da se što bolje plasiram u ESET kupu.

Briljantnom vikendu koji je iza Šainovića doprinela je i ekipa Lema rejsing, koja je sjajno pripremila auto.

- Tajna uspešnog vikenda jeste u pripremi. Imao sam odličnu komunikaciju sa kouč drajverom i inženjerom, to mi je mnogo pomoglo. Druga stvar je da moraš da budeš odmoran i fokusiran, naravno i motivisan. Momci sa kojima vozim su skoro svakog vikenda na stazi, a ja sam imao pauzu skoro dva meseca. Utoliko je moj uspeh veći -  dodao je Predrag.

Informer

 

Na kraju, savršen vikend i dva pobedničlka pehara koje je poneo kući najlepši su osećaj koji jedan trkač može da doživi.

- Pobediti na trci je osećaj apsolutne sreće. Svaki put kad završim trku drugi ili treći, pitam se šta je to što sam mogao bolje, šta je trebalo da uradim da pobedim. Ovo je zaista potpuno zadovoljstvo i ispunjenost, koju do sada nisam doživeo. Radujem se narednim trkama, i nadam se da ću ponoviti uspeh - završio je Šainović.