27.01.2016.

14:36

Foto:

Srbija

OPET POSTROJAVANJE?! Ulaz u autobuse GSP samo na prednja vrata!

A prema poslednjim, istina nezvaničnim podacima, švercuje se oko 45 odsto putnika u prestonici.

Predlog nadležnih stigao je i na adresu privatnih prevoznika i GSP "Beograd". Iako u najvećem gradskom prevozniku nismo dobili zvaničnu potvrdu rukovodstva, zaposleni u ovom preduzeću kažu da se predlog odnosi na organizaciju ulaska na početnim stanicama, pišu Večernje novosti. 

(FOTO) BEOGRADU 10 NOVIH VOZILA! Da li je ovo najmoćniji bus u Evropi?!
 

Jednom već probali

Sistem ulaska na prednja i zadnja, a izlaska na srednja vrata, uveden je 15. jula 2012. a pilot-projekat je počeo selektivno da se primenjuje na nekoliko linija godinu ranije. Čak su na vozilima javnog prevoza vrata bila obeležena nalepnicama za ulaz i izlaz, ali kako niko nije poštovao uvedene mere posle godinu dana su počeli da ih odlepljuju.
Mera ulaska na terminusima samo na prednja vrata zvanično nije ukinuta, ali je Direkcija za javni prevoz zvanično stopirala pravilo po kojem se na svim stanicama za ulazak koriste samo prednja vrata, ako se radi o solo vozilima, odnosno prednjim i zadnjim ako su zglobni, jer je to izazvalo još veće zastoje i gužve.

- Predviđeno je da sprovođenje nove stare mere počne na okretnicama Zeleni venac, Železnička stanica, Trg republike, Studentski trg, Omladinski stadion, Konjarnik, Voždovac - objašnjavaju radnici GSP. 

Kako kažu, predlog je da u prepodnevnoj smeni vozač na početnoj stanici otvori samo prednja vrata. Tu, odmah kod aparata za overu karata bi stajao još jedan zaposleni u GSP koji bi pratio da li putnici overavaju svoje karte. Ukoliko neko to ne učini, bio bi opomenut, a ukoliko odbije, ovlašćeni radnik bi pozvao komunalnu policiju. Vozilo neće moći da krene sa početne stanice sve dok svi putnici ne overe putne isprave. 

U drugoj smeni, za proveru putnika na prednjim vratima biće zadužen vozač, dok će dodatno angažovani službenik kontrolisati zadnja vrata. I na linijama van centra grada, na periferiji, predviđeno je da vozač otvara samo prednja vrata, ali ne samo na početnoj, već na svakoj stanici. 

Iz konzorcijuma privatnih prevoznika su nam potvrdili da su i oni dobili ovaj predlog, s tim što bi za nadgledanje putnika i da li prilikom ulaska overavaju karatu, osoblje angažovao grad Beograd. 

- To svakako ne bi mogao da radi naš vozač, a ugovorom koji smo sklopili sa Direkcijom nije predviđen angažman dodatnog osoblja, samim tim i dodatna sredstva. Podržavamo svaku meru koja će poboljšati prodaju karata, jer samim tim će se i kvalitet usluge povećati. Zasada nije precizirano kada će ove mere zaživeti. O datumu ćemo biti naknadno obavešteni - kaže Drago Tošić iz konzorcijuma.

Tagovi: