11.01.2017.

16:33

Foto:

Srbija

NIJEDAN LET NIJE OTKAZAN! Aerodrom neometano funcioniše!

Na aerodromu kažu da bez obzira na vremenske uslove rade u okviru planiranog reda letenja.

Ilić, koji je zajedno sa v.d. generalnim direktorom aerodorma "Nikola Tesla“ u Beogradu Sašom Vlaisavljevićem obišao Zimski štab aerodorma i najsavremeniju platformu za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja aviona, istakao je i pored složenih vremenskih uslova nije bilo nikakvih kašnjenja niti otkazivanja letova.

 - Čestitam generalnom direktoru Vlaisavljeviću što se potrudio na sve moguće načine da se završi ovako dobru platformu koja je tehnološki zaista vrhunska, opremljen sredstvima i mašinama kako bi se obezbedilo odleđivanje aviona i i zaštita od zaleđivanja tokom leta -  rekao je Ilić.

Ilić je naglasio da nijedan let sa beogradskog aerodroma nije otakazan zbog vremenskih uslova u Beogradu još od 2014. godine.

 - I u ovako teškim uslovima bilo je samo manjih zakašnjenja zbog aerodroma sa kojih su avioni dolazili ili su morali da čekaju ovde na poletanje kako bi se na odredišnim aerodromima obezbedili uslovi -  objasnio je Ilić.


Sve operativne službe aerodroma neprekidno su angažovane kako bi se aviosaobraćaj odvijao bezbedno i sigurno, uz pružanje efikasne usluge putnicima i komfor dok borave na aerodromu.

Ukoliko dođe do kašnjenja aviona u odlasku iz Beograda, na zahtev aviokompanije aerodrom „Nikola Tesla“ organizuje obezbeđivanje obroka i osveženja za putnike.

Ilić kaže da je aerodrom veoma dobro opremljen i ima stručno osoblje.

 

Tanjug

 - Vučni vozovi imaju ogromne raonike širine od devet metara i mogli ste da vidite kako mašine u frontu za sedam ili osam minuta mogu da očište poletno sletnu stazu i obezbede uslove za bezbedno zaustavljanje aviona i bezbedno poletanje -  rekao je Ilić.

Na pitanje da li je zatvoren aerodrom u Nišu, Ilić je kazao da se i tamo aviosaobraćaj obavlja redovno, da nije bilo kašnjenja, ali da je zabuna nastala kada je Kontrola leta rekla da avioni ne mogu da sleću i da je aerodorm zatvoren pošto su mašine na pisti, što je redovan postupak. 

Šef službe održavanja u zimskim uslovima na aerodromu Nikola Tesla Siniša Tanović je rekao novinarima da su za staranje bezbednih uslova zadužene ekipe Zimskog štaba koje su formirane još 1. novembra proslse godine.


 - Raspolažemo najmodernijom opremom u ovom delu Evrope za čišćenje naslaga snega. Posedujemo 10 vučnih snaga koji služe za uklanjanje snega sa svih površina na kojima se kreću avioni, zatim imamo snegobacače za uklanjanje nanosa snega i odbacivanje na bezbednu lokaciju od površina koje koriste avioni -  rekao je Tanović.

Kako kaže, tu su i posipači koji hemijskim sredstvima posipaju pistu i sprečavaju njeno zaleđivanje.

 - Možemo da se pohvalimo da ovaj aerodorm nijednog trenutka nije bio zatvoren od 2008. do sada. Mi smo u stalnoj koordinaciji sa kolegama iz Kontole letenja. Sneg neprestano pada od juče u 14 sati i iz minuta u minut Kontola leta dobija informcije o stanju površina koje koriste avioni. Vučni vozovi su najsavremeniji tog tipa u ovom delu Evrope. Imaju raonike širine devet metara koji imaju iza sebe i specijalne sušače za sušenje traga -  rekao je on.

Tanović je istakao da cela pista od 3.400 metara i širine 45 metara može potpuno da se očisti za osam do 10 minuta u proseku.

Rukovodioc tehničkog prihvata i otpreme na aerodromu Marijan Knežević je rekao novinarima na novoj platformi za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja aviona, gde je očišćen od snega i zaštićen avion Er Srbije od zaleđivanja tokom poletanja, da se koriste najsavremenija vozila koja su najnovija u svetu za to.

 - Ova platforma je po svim svetskim standardima. Idemo u korak smo sa svetom, svi procesi traju kratko. Na primer, avion erbas A 319 se očisti i zaštiti za šest do osam minuta. Ta tečnost štiti aviona tokom poletanja i penjanja - naveo je Knežević.

On je dodao da mogu da se čiste i zaštićuju dva aviona istovremeno i da je treći već spreman i na čekanju.


 - Radimo 24 sata bez prestanka u smenama -  dodao je Knežević.

Šef upravljanja aviooperacijama aerodoma Nikola tesla Aleksandar Popović je rekao da Operativni centar aerodroma u zimskim uslovima 24 sata dnevno pruža svu podršku kolegama iz Zimskog štaba.

 - Naš zadatak je da oslobodimo parking pozicije koje treba očistiti, a da to ne utiče na redovno odvijanje saobraćaja i da pružimo kolegama sve informacije -  rekao je on.

Popović je naglasio da koliko je aerodrom Nikoa Tesla dobro opremljen govori činjenica da je u poslednjih nekoliko godina najpoženija destinacija za avione koji u toku leta imaju neke nepradviđene događaje.

 - Samo prošle godine smo imali 98 takvih sletanja, a u poslednjih mesec dana imamo 17 vanrednih sletanja u Beograd zbog meteo sitaucije na aerodromima u okruženju -  istakao je on.

Prema njegovim rečima, na sve je redovno na beogradskom aerodormu upravo zbog opreme koju poseduje, zbog čega i nije bilo otkazivanja letova zbog aerodroma Nikola Tesla.


Aerodrom raspolaže kategorijom IIIb odnosno najsavremenijim uređajima za sletanje i poletanje aviona u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti.

To znači da su stvoreni uslovi da avioni sleću pri horizontalnoj vidljivosti duž piste do 50 metara i vertikalne vidljivosti od samo 15 metara.

Tagovi: