04.03.2019.

13:28

Foto:

Srbija

USVOJEN REBALANS GRADSKOG BUDŽETA: 35 miliona evra za NOVE AUTOBUSE, na ulicama već od 1. septembra!

Plan je da se u narednih šest meseci nabave nova vozila, kako bi se poboljšao kvalitet usluge i komfor građana koji koriste gradski prevoz.

Ideja je da se, u zavisnosti od cene koja bude postignuta na konkursu, nabavi 210 do 230 novih vozila i da sva vozila budu isporučena do prvog septembra.

Kako je rečeno, GSP će iz sopstvenih prihoda izdvojiti 10 miliona evra, tako da će ukupan iznos za nabavku novih autobusa biti 45 miliona evra.

- Ovo je prvi korak da čvrsto stojimo iza GSP. Drugi korak je povećanje naplate karata, a treći restrukturiranje glavnog gradskog prevoznika, što nas čeka nakon kupovine autobusa - rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Informer

Rok isporuke je 150 dana, a očekuje se da tokom nedelje bude raspisan konkurs.

- Svi autobusi na ulicama grada moraju da budu do 1. septembra - precizirao je Vesić.

On se osvrnuo na kreditnu sposobnost grada i naveo da su u prva dva meseca prihodi veoma dobri.

Kako je rekao, prihodi na porez na imovinu rastu za oko 15 odsto, a od poreza na zarade više od šest odsto.

Vesić je istakao da posle pet godina Grad prvi put uzima kredit i da zaduženje neće preći 10 odsto, kako zakon i Vlada Srbije nalažu.

- Grad prethodnih godina vratio 324 miliona evra direktnog duga iz budžeta. Ove godine je planirano vraćanje 39 miliona evra, a takođe namiren je i dug javnih preduzeća u iznosu od bezmalo 250 miliona evra. To je dokaz dobre fiskalne politike grada - rekao je Vesić.

On je naveo i da se očekuje da kredit bude povoljan jer su ponude banaka dobre sa kamatom od 1,9 odsto plus šestomesečni euribor koji iznosi 1,5 odsto.

To je, naglasio je, mnogo povoljnije nego što je ranije bilo.

Vesić je izneo i podatak da Beograd ima 471 liniju, a da se dnevno preveze dva i po miliona putnika.

To je ozbiljan sistem koji košta Grad, ocenio je Vesić, jer ako je naplata od karata prošle godine bila oko devet milijardi, iz budžeta grada je direktno dotirano oko 18 milijardi dinara.

- Te dotacije su prevelike i zahtevaju ozbiljniji pristup naplati i restrukturiranju - dodao je Vesić. 

On je izneo i podatak da se skoro 250 hiljada zaposlenih vozi bez plaćanja što je, dodao je, poražavajuće i zbog čega je nemoguće održati kvalitetan gradski prevoz.

- Zato odnos prema gradskom prevozu mora da se promeni - zaključio je Vesić.

Tagovi: