19.03.2021.

13:30

Foto:

Srbija

ISTOVREMENO GRADIMO METRO I MODERNIZUJEMO BG VOZ! Vesić: Beograd neće imati nijedno ekološki neprihvatljivo vozilo!

On je na Pinku rekao je da je delegacija Beograda razgovarala o tome u Moskvi sa predstavnicima kompanije "Sinara" i Ruske državne železnice.

Podsetio je da je tokom februara potpredsednik Vlade Ruske Federacije Jurij Borisov bio u Beogradu, i da je u razgovoru sa predsednikom Aleksandrom Vučićem ruska strana iznela predlog da učestvuje u modernizaciji BG voza i dogovoreno je da se započne sa razgovorima.

"Na osnovu toga smo sa ruskom stranom sastavili zajednički tim i za manje od mesec dana došli u situaciju da možemo da pričamo o tome. Istovremeno, uz izgradnju dve linije metroa započinjemo i proširenje BG voza", rekao je Vesić.

Kako je saopštio Beoinfo, Vesić je naveo da u ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče, na deonici u dužini 31 kilometar, između Resnika i Ovče na deonici u dužini 23 kilometra.

Pre dve godine, kaže Vesić, otvorene su dve nove linije BG voza, Mladenovac - Beograd centar - Ovča u dužini od 62 kilometra, kao i linija Ovča-Lazarevac u dužini od 68 kilometara.

"Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza građani koji žive u Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i svakih 30 minuta van špica", najavio je Vesić.

Precizirao je da će se u prvoj fazi razvoja BG voza graditi tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i 20 minuta van špica.

"Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu između Zemuna i tako ćemo povezati Aerodrom ''Nikola Tesla'' i nacionalni stadion, odnosno centar Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura", istakao je Vesić.

Informer

Dodao je da će se u drugoj fazi povezati Surčin i Obrenovac, uradiće se nedostajuća infrastruktura između Makiša i Karaburme i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save, odnosno dva nova koloseka. U trećoj fazi radiće se uglavnom dupli koloseci prema Lazarevcu i Mladenovcu.

"Kada sve bude završeno, prvi put ćemo sa povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom, te će građani moći da žive u Lazarevcu, a rade u Beogradu, i obratno. Tada će to biti jedinstveni sistem sa dve linije metroa i proširenom linijom BG voza", rekao je Vesić.

Zahvaljujući tome, navodi, 2030. godine moći ćemo da kažemo da će osnovni podsistem prevoza u Beogradu biti šinski prevoz.

"On ne zavisi od gužvi, potpuno je autonoman i ekološki prihvatljiv", rekao je Vesić.

Dodao je da je već raspisan tender za kupovinu sto novih autobusa na gas, te da će Grad u narednih šest godina svake godine kupovati po sto autobusa, a do 2028. godine grad će imati na raspolaganju 600 novih autobusa.

"Kada sve to bude završeno, 2030. godine Beograd neće imati ni jedno vozilo u gradskom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo. Koliko je to veliki uspeh govori podatak da je Pariz za ostvarenje istog zadataka sebi zadao rok do 2025. godine, a Pariz je neuporedivo bogatiji od Beograda", istakao je Vesić.