21.05.2019.

20:44

Foto:

Srbija

USKORO ĆE CELA ZEMLJA BITI POVEZANA NAJMODERNIJIM SAOBRAĆAJNICAMA! Širom Srbije gradi se još 157 km autoputa!

U Srbiji se trenutno gradi ili uskoro počinje izgradnja još čak 157 kilometara najmodernijeg autoputa! Pored deonice Preljina - Požega (31 km), na kojoj su radovi počeli u petak, već od juna praviće se Moravski koridor od Preljine do Pojata (109 km), a u planu je i početak gradnje deonice autoputa Beograd - Sarajevo između Kuzmina i Sremske Rače (17 kilometara).

Izgradnja ovih puteva biće, međutim, samo nastavak povezivanja svih krajeva Srbije modernim saobraćajnicama! Jer nakon subotnjeg otvaranja južnog kraka Koridora 10 kroz Grdelicu, tokom leta sledi i puštanje istočnog kraka prema Bugarskoj, kao i dela Koridora 11 između Obrenovca i Čačka.

Informer

Dobro za nove investicije

Novi autoputevi privući će nove investicije, turiste, a o bezbednosti saobraćaja da i ne govorimo
Mlađen Kovačević, ekonomista

Mreža puteva

Kako nam je rečeno u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture, Srbija će do kraja 2021. godine, kada budu završeni svi radovi na postojećim projektima, cela biti ispresecana modernim autoputevima.

- U roku od samo nekoliko meseci počeće izgradnja čak 157 kilometara modernih autoputeva. Deonicu Preljina - Požega kineska kompanije "CCCC" gradi od prošlog petka, a već za mesec dana trebalo bi da počnu radovi na Moravskom koridoru od Preljine do Pojata, koji će povezati zapadnu i istočnu Srbiju.

Takođe, u planu je i početak gradnje deonice od Kuzmina do Sremske Rače, na autoputu Beograd - Sarajevo, sa još jednim mostom preko Save. Ideja je da ti radovi počnu tokom leta prilikom posete Srbiji turskog predsednika Redžepa Tajipa Erdogana, kažu u ministarstvu.

Pre toga, tokom ovog leta biće kompletiran istočni krak Koridora 10 prema Bugarskoj i deo Koridora 11 od Obrenovca do Čačka, dok će do kraja godine u saobraćaj biti puštena i deonica Surčin - Obrenovac.

- Na istočnom kraku prema Bugarskoj već se vozi na 42 km, a 45 km ćemo otvoriti u toku leta. A kada za Vidovdan pustimo u saobraćaj 63 km novog autoputa od Obrenovca do Ljiga i spojimo ga sa već otvorenom deonicom Ljig - Preljina (40 km), od Beograda do Čačka stizaće se za nešto više od sat vremena. Kruna radova tokom 2019. godine biće kada za Svetog Nikolu završimo deonicu Surčin - Obrenovac sa novim velelepnim mostom preko Save - kažu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Razvoj ekonomije

Za šest godina 438 km autoputa!

Srbija bi u roku od šest godina, od 2015. do 2021. godine, trebalo da dobije čak 438 kilometara potpuno novog autoputa! Od 28. novembra 2015. godine, kada je puštena u saobraćaj deonica južnog kraja Koridora 10 Vladičin Han - Donji Neradovac, pa do kraja ove godine, biće pušteno u saobraćaj 281 km autoputa, dok će se preostalih 157 km graditi od ovog leta do kraja 2021.

Ekonomista Mlađen Kovačević ističe da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju.

- Od tako velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra. Sada to neće biti slučaj, i samim tim ćemo prihodovati više od putarina. Najznačajnija je tu izgradnja Koridora 10, na koji smo čekali decenijama. Takođe, mislim da će uz te velike saobraćajnice nicati i nove fabrike i pogoni, što je svakako jako dobro za nas - zaključuje Kovačević.

I ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kada god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija.

- Gradnjom Koridora 11 taj deo Srbije oko Čačka moći će da se razvija. Dobra mreža puteva utiče i na dolazak stranih investitora, pa treba očekivati i otvaranje novih fabrika uz ovaj koridor. Takođe, mislim da je jako značajno što je izgrađen put kroz Grdeličku klisuru, to će privući strance, pogotovo turiste da prolaze kroz našu zemlju - objašnjava Madžar.

Tagovi: