03.06.2022.

23:10

Foto: Pixabay

Srbija

ZA OVO ZANIMANJE PLATA JE VIŠA OD 1.000 EVRA, A OGROMNA JE POTRAŽNJA! Da li ispunjavate uslove?!

U poslednjih nekoliko godina kao da je lakše naći pet marketing menadžera ili aj-ti stručnjaka, umesto dva vozača kamiona. Ovo zanimanje je deficitarno u našoj zemlji, a prema zavničnim podacima u Srbiji nedostaje oko 10.000 šofera.

Starija garda ide u penziju, a mlađa izbegava volan kamiona, iako je mesečna zarada viša od proseka i kreće se od 1.000 do 1.500 evra.

Informer

Voziti kamion je težak posao

Posao nije lak

Radni dan vozača traje oko 15 sati, a dozvoljeno je oko 10 sati vožnje. Ostalo vreme predviđeno je za utovare, istovare i duga čekanja.Posao nije lak i odvojeni ste od porodice. Ono što dodatno otežava poziciju vozača u Srbiji jeste činjenica da su u pojedinim preduzećima prijavljeni na minimalac - rekao je za Rinu vozač kamiona Mirko Starčević iz Čačka.

Ograničenje za mlade

Mladi ne mogu da polažu za E kategoriju pre 21 godine, a licence su preskupe, pa je mladićima potrebno oko 2.500 evra kako bi seli za volan. Sve to ih odvlači od ovog zanimanja i zato biraju nešto lakše i isplativije, navodi Starčević.

Potrebna je pomoć države

Zbog boljih uslova neretko se dešava da iskusni vozači iz Srbije napuštaju zemlju i rade za inostrane kompanije. Tamo su im bolji uslovi, pa bi ukoliko ne dođe do neke promene, deficit kamiondžija mogao biti još veći.

Ponekad se na granicima čeka i do 36 sati, tako da to demotivišuće deluje na mlađe snage. Zemlje zapadne Evrope pokazale su se kao idealno utočište, mesečna zarada je oko 2.000 evra, radi se 21 dan, uz sedmodnevni odlazak kući i plaćenu avionsku kartu i smeštaj za vikend. Tamo su čisti parkinzi i toaleti, kao i dostupni marketi. Kultura naroda kao i policije. Po meni, to je idealna sredina za kamionske ture, mada ima i onih koji vole "divlji" istok. Međutim, za rad su najlakše i najpristupačnije zemlje Beneluksa - dodaje Mirko.

Mnogi su od ovog posla odustali tokom pandemije korona virusa, jer je situacija za pojedine bila neizdrživa dok su im kamioni čekali parkirani usled zatvorenih granica.

Pomoć države za vreme korone nije dospela u ruke vozača, već u ruke poslodavaca. Zbog toga su mnogi bili prinuđeni da promene zanimanje. Činjenica je da plata, koja može da se zaradi ukoliko vozite kamion, je veća nego da se bavite drugim poslom. Često se putuje i upoznaju se druge kulture i narodi, pa se može reći da ovaj posao ima i svojih prednosti. Potrebno je samo malo obraćanja pažnje na nas i naše probleme i gotovo je sigurno da bi broj profesionlnih vozača u Srbiji bio mnogo veći - zaključuje Mirko.

Bonus video: