26.07.2023.

11:56

Foto: Informer

TV

Stigla sam u bolnicu u delovima! Potresna ispovest Dee Đurđević, voditeljka otkrila nove jezive detalje nesreće (VIDEO)

U noći između ponedeljka i utorka, vozač automobila marke "pežo" V.G. (18) i putnica u vozilu A.B. (15), nastradali su kada ih je na pružnom prelazu u Vrčinu udarila lokomotiva. U ovoj nesreći povređena je i tinejdžerka M.Đ. (17), a o bezbednosti dece u saobraćaju govorili su naši gosti.

- Poginuli na pružnim prelazima je 1% tokom godine, 400 prelaza je obezbeđeno branicima. Nadležni organi rade na tome da se poveća broj prelaza koji će imati branike. Nažalost, vidimo kada su spušteni branici da nesavesni vozači prelaze preko toga i tako rizikuju svoj život - rekao je Ilić.

Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja ističe da je ljudski faktor najvažniji u saobraćaju. 

- U svim saobraćajnim nezgodama ljudski faktor daje 90% udela, a kada su u pitanju pružni prelazi to je 99%! Greške na ovakvim mestima su fatalne. Obezbeđenje pružnih prelaza, bolje označavanje i osvetljenje može da doprinese putnoj okolini da se na taj način smanji greška vozača. Ukoliko se neko ponaša nesavesno u saobraćaju, pravimo takve signalizacije i kampanje, da okolina mu ne dozvoli da se ponaša potpuno neodgovorno - ističe Ilić.

Informer

 

Ilić navodi da poštovanjem propisa utičemo na bezbednost u saobraćaju, kao i da vozači moraju računati na mogućnost da će neko drugi napraviti grešku.

- Važno je poštovati sve propise. Neko ima nedovoljno ispravan automobil, i na primer, ima prvenstvo prolaza ali nije propušten od strane drugog automobila, on može da doprinese kobnom ishodu. Svi mi koji učestvujemo u saobraćaju moramo da računamo na to da će neko drugi napraviti grešku, jer smo jedino tako bezbedni - rekao je Ilić.

Ilić je istakao značaj ljudskog faktora u saobraćaju, kao i važnost saobraćajne signalizacije.

- 2.100 putnih prelaza je označeno na neki način, neko je sa zvučnim znacima, neki sa saobraćajnom signalizacijom, neki sa branicima ili polubranicima. Ukoliko se na nekom prelazu često dešavaju saobraćajne nezgode, tek tada bismo mogli da kažemo da nije adekvatno označen prelaz. Ipak, ljudski faktor u saobraćaju je najvažniji - rekao je Ilić.

Voditeljka Dea Đurđević  je pre par godina doživela tešku saobraćajnu nezgodu i zbog zadobijenih povreda imala je preko 20 operacija, a čak dva puta je doživela kliničku smrt.

- Bila sam na pogrešnom momentu na pogrešnom mestu. Smatram da svako može da počini saobraćajnu nezgodu, ali i svako može biti žrtva. Zato postoje propisi, i mi ih trebamo poštovati. Ja sam osoba sa invaliditetom, ali srećna osoba! Imam tu privilegiju da pričam u ime onih koji nisu preživeli. Nažalost, nas sa invaliditetom ljudi zaboravljaju - rekla je Dea.

Informer

Dea Đurđević

Dea navodi da i minimalna distrakcija može dovesti do fatalnog ishoda u saobraćaju.

- Svako od nas da kine u saobraćaju, što se dešava često, a u tom trenutku pretrči dete, i da tom prilikom vozač ide samo 10 km/h brže, dete neće preživeti. Kada mi se dogodila nesreća, krenula sam na posao, a stigla sam u bolnicu u delovima! Imam sliku gde ja ležim na jednom krevetu, a moja ruka na drugom - prisetila se Dea.

Luka Jovović (15) poginuo je 30. aprila prošle godine u saobraćajnoj nesreći kada je na njega, dok je bio na motoru, kolima naletela devojka (23) u selu Ratkovo kod Odžaka.

- Promena naših života je počela 30.aprila prošle godine. Moj brat od 15 godina je želeo da provoza krug po selu, a devojka koja je naišla direktno na njega, nije obratila pažnju na njega. Tom prilikom on udara direktno u njen auto, devojka je tada izašla iz kola, pogledala je mog brata, i utrčala u svoju kuću i zaključala se. Ona je tek posle izašla iz kuće, ali ništa nije preduzela samo je histerisala kako je i nju neko udario i pobegao - ističe Dijana Jovović.

Informer

 

Dragan Jovović naveo je sve faktore koji su uticali na nezgodu u kojoj je izgubio sina, a koji su utvrđeni veštačenjem.

- Naša situacija je specifična. Naš dečak je stradao zbog najosnovnije stvari u saobraćaju, a to je ustupanje prvenstva prolaza. Utvrđeno je da je bio prisutan mobilni telefon i glasna muzika, izvršeno je saobraćajno veštačenje i utvrđeno je kako se sve dogodilo i ko je krivac. Moj Luka nije imao dozvolu, ali bio je bolji vozač od mnogih. I to nije razlog zbog kog bi on ostao živ, ovde se radi o nekim drugim stvarima. Naš Luka je bio devet dana u komi, a uzrok smrti je što nije na vreme dobio prvu pomoć - rekao je otac stradalog Luke.