27.07.2023.

09:09

Foto: Inofrmer/Pedja Milosavljević

TV

Hteli ste na putovanje i naseli na prevaru - soba grozna, hrana grozna, pića nema! Ali stručnjaci na Informer TV će vam pomoći

- Poštošači su sumnjičavi kada žele da idu na putovanje, da li agencija kada zaključe ugovor ako se nađu u problemu, npr da smeštaj nije kao na slikama, da je neuredan, hrana nije lepa, plaža nije kao sa slike, piće nije uračunato, širok je spektar prigovara - počinje Dragić u "Info jutru".

Da li se dovoljno informišu turisti

Prevare su učestala stvar i ljudi se sve češće žale, agencija ne sme da bude obmanjujuća prema putniku, ali i putnik mora da jasno izrazi šta želi i pre ugovora jasno izrazi šta je to što traži od putovanja, kvalitet koji želi, ali i da se ne informiše "na šalteru".

- Postoji predugovorno obaveštenje, kao npr šta se nudi u toj usluzi, kakve su sobe, kapaciteti, restoran, plaža, da li je privatna ili gradska, sve mora biti u ugovoru. Kada je sve objašnjeno, tek tada sledi ugovor - dodaje Dragić, pa nastavlja:

Informer

 

- Nepravilnosti, ako do njih dođe, moraju biti prijavljene, a informacije nude ljudi iz agencije, ako se neko informisao "na šalteru", to nije relevantno, mi ne znamo da je to zaista rečeno ili je potrošač samo upotrebio. Postoji turistička arbitraža koja gleda obe strane, i hotel i turistu. Predstavniku agencije treba dostaviti adekvatnu fotografiju, da je prevaren i oštećen, većina nije došla da obmane hotel, već zaista ima problem jer je uslugu plaćio sa ugovorenom agencijom, a internet prevare postoje, samo je važno rešiti ih u najkraćem roku. Ukoliko ne bude rešeno, postoji pravo da se traži srazmerno oštećenje, bitno je da je prevara otkrivena i prijavljena dok je aktivna i trenutna.

Prava turista

Kada uplaćajemo aranžman, na šta turistička agencija treba da nam skrene pažnju. Sitni detalji dovode do nezadovoljstva putnika. Da li su fotografije koje smo imali priliku da vidimo verodostojne?

- Pomenuli ste ležaljne koje obično nemaju veze sa aranžmanom. Putnik ima zahtev za određenu uslugu, agencija je dužna da u pismenoj ili usmenog formi da informacije. To mora biti sve preneto na ugovor o poslovanju, ako je neko na šalteru dao neku informaciju ne možemo da utvrdimo da li je zaista rečeno. To što smo dogovorili mora biti preneto na ugovor. Predugovono obaveštenje jeste koliko je kuća udaljena od plaže i slično, pitanje cena, to se eto npr menja. Ali agencija je dužna da da istinitu informaciju - objasnio je Seničić.

Šta stoji u ugovoru, kako to izgleda i koja je procedura, kako na kraju dolazi do prevare, pogledajte šta su rekli stručnjaci:

 
$bp("Brid_90444403", {"id":"34926","width":"16","height":"9","video":"1365566"});