08.08.2023.

09:49

Foto: Insajder

TV

Vesić otkrio razloge haosa na aerodromu! Situacija bi bila mnogo teža da država nije intervenisala! (VIDEO)

Situacija na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" bolja je nego što je bila u prethodnom periodu, ali je daleko od one koju želimo i kakvu kompanija Vansi treba da održava. 

Goran Vesić istakao je da je operater Vansi unapred godinu dana znao da će biti povećan broj letova i putnika, kao i da će ove godine broj korisnika usluga aerodroma "Nikola Tesla" biti povećan na čak sedam miliona. 

- Prvo moram da istaknem da su, na većini velikih evropskih aerodroma, zabeležene gužve ovog leta. Tako da aerodrom "Nikola Tesla" nije nikakav izuzetak. Činjenica je da operater aerodroma Vansi mogao mnogo više da uradi da te gužve budu manje. Oni su već tokom prošle godine znali koliko će biti novih letova, sve aviokompanije im prijavljuju nove letove za sledeću godinu, znali su da će AirSerbia povećati broj svojih operacija za 40 odsto, odnosno da imaju 22 nove destinacije. Znali su da će Turkish airlines povećati broj svojih operacija za čak 80 odsto, isto tako WizzAir za 300 odsto, da će FlyDubai da poveća uza skoro 200 odsto. Znali su da će biti završen novi terminal i da će biti kapacitet putnika biti preko 7,5 miliona. Imaćemo ove godine oko 7 miliona putnika u odnosu na 5,6 koliko je bilo prošle godine - istakao je Vesić. 

Govoreći o operateru Vansi, Vesić kaže da su imali dovoljno vremena da se pripreme za ovu sezonu, kao i da su trebali da zaposle veći broj ljudi koji će biti bolje plaćeni. 

- Oni su znali sve te informacije i imali su dovoljno vremena da se pripreme i da imaju više radne snage, tačnije da imaju više zaposlenih na aerodormu i da budu bolje plaćeni.  Pored toga znali su kakva je situacija na tržištu. Mogli su da se pripreme, a to nisu baš najbolje uradili i to je bila moja primedba koju sam im i dao, a ja sam tražio od njih da zaista se ti problemi prevaziđu. Danas ne možete da radite na aerodromu odmah ako to želite, zaposleni moraju da prođu bezbedonosne provere koje traju i ne mogu da se prođu za jedan dan. U tom smislu oni su morali da urade mnogo više kako bi situacija bila mnogo bolja - rekao je Vesić. 

Država olakšala situaciju na aerodomu

Vesić ističe da je AirSerbia uključila svoje ljude kako bi smanjila gužve prilikom check-in i check-out, kao i da bi umanjila probleme sa prtljagom putnika. 

- Upravo zbog toga doneli smo odluku, pre nešto više od mesec dana, da dozvolimo i drugim operaterima, koji se bave zemaljskom operativom poput check-in, check-out, ubacivanje prtljaga, da počnu da rade na aerodomu kako bi poboljšali konkurenciju. Činjenica je da je AirSerbia preko svog servisa, nije ovog leta intrvenisala i ubacila svoje ljude na aerodromu da bi siguno bilo mnogo više problema. Zahvalan sam im jer su se odrekli dela profita, kako bi pomogli ljudima i kako bismo imali manji problem sa koferima i sa svim onim stvarima koje smo imali na početku - kazao je Vesić. 

Kako Vesić za Informer kaže, situacija na aerodromu bi bila mnogo teža da država nije intervenisala. 

- Prošle subote smo imali rekordan broj putnika, a to je oko 17.500, a ove godine ćemo sigurno preći 7 miliona putnika. Kada prođe ova sezona mi ćemo sesti sa operaterom Vansi i sagledati gde su sve pogrešili i da vidimo šta sve treba da ispravimo kako se ovakvve stvari ne bi dogodile sledeće godine. Opet kažem, da nije bilo intervencije države ova situacija bi bila mnogo teža - zaključio je naš sagovornik.