19.06.2024.

22:29

Foto: Foto: Informer

TV

Da li su nam savremeni trendovi uništili školstvo? Zapad osmišljava nove trendove koje onda isprobava na nama! (VIDEO)

Profesor istorije Petar Panić govorio je o mnogobrojnim reformama u školstvu koje su se događale u Srbiji još od kraja 20. veka.

Informer

Petar Panić

-Prenebregava se činjenica da prosvetni radnici 12 meseci rade sa tom decom i postižu mnoge uspehe. Reforme u školstvu počele su i pre 2000. godine. Od te godine krenuli smo novim putem. Nastupilo je jedno novo doba. U vladi Zorana Đinđića već 2001. godine razmatrala se velika reforma školstva. Čitavu deceniju imali smo reformu za reformom. Mnoge od njih bile su usklađene sa agendom spolja u cilju da se primene standardi koji se već primenjuju širom Evropske unije. Radi se o izlasku iz klasične škole. Profesor je postao animator i njegova uloga je da zabavlja decu i tu će se potpuno izjednačiti uloga profesora i deteta i tu se sasvim urušava autoritet profesora. Tih godina samo smo prevodili zakone i pokušavali da ih primenimo na naše društvo. U obrazovanju to ostavlja mnogo dublji trag. Da ne govorimo o nivoima koji su drastično spušteni. Odustalo se od tog širokog, temeljnog obrazovanja koje smo mi zvali opšta kultura. To eksperimentisanje vršeno je kroz državne škole, a privatne škole u Evropi su zadržale stari princip- rekao je Panić.

Novinar Nikola Jović rekao je da, istorijski gledano, epohu prosvetiteljstva možemo da smestimo na kraj 18. i početak 19. veka.

Informer

Nikola Jović

-Zadnju etapu bih okarakterisao sa početkom 1968. godine. U Parizu na Sorboni imali ste okupaciju fakulteta od strane studenata. Sve je to bilo u cilju sklanjanja De Gola. Ta deca koja su tada divljala na univerzitetima postala su ljudi koji su odgajali drugu decu. Imamo tu uplive nihilizma, čak i satanizma. Ovde je na sceni obesmišljavanje svega tradicionalnog i uvođenje hipi obrazovnog sistema. Rezultat je pervertovanje škole. Iz škole ne izlaze zrela i samosvojna bića, već polarizovane jedinke koje ne znaju ni ko su ni šta su ni šta žele da budu u životu. To je proces. Ništa to nije slučajno, naivno niti spontano. Ja sam završio gimnaziju i fakultet u Srbiji. Taj proces urušavanja školstva je i dalje trajući. Ja sam došao u gimnaziju sa određenim setom očekivanja koja nisu sasvim bila ispunjena. Gimnazija ipak podrazumeva da dobijete paletu nauka koja služi kao baza. Bolonja je štetan i kontraproduktivan proces. Ti predmeti se neselektivno samo ređaju, a nema zadiranja u dubinu i osnove nauke- naveo je Jović.

Celu emisiju pogledajte u videu ispod: