15.03.2016.

20:54

Foto:

Vesti

LAŽNE AKCIJE: Kako nas najčešće varaju trgovci!

Ne prođe nedelja, a da se na društvenim mrežama ne pojavi fotografija neke akcije iz srpskih supermarketa, u kojoj je cena nakon sniženja veća ili potpuno ista kao i ona pre "popusta". Trgovci se najčešće brane tvrdeći da je u pitanju greška, a naša sagovornica ističe da su upravo ovo stvari na koje se ljudi najčešće žale.

- Ovakvo obmanjujuće ponašanje trgovaca najčešće zbunjuje ljude, i najviše žalbi nam pristiže baš povodom akcija i sniženja. Zato uvek savetujemo ljude da pažljivo pročitaju deklaraciju i obrate pažnju na cenu pre sniženja - kaže Kovačević.

Ona je povodom Svetskog dana prava potrošača za "24 sata" izdvojila najčešće prevare i obmane na koje možete da naletite u supermarketima, a koje na godišnjem nivou mogu da vas koštaju i nekoliko hiljada dinara.

Reč je o verovatno najčešćoj prevari koju većina ljudi, posebno kada idu u veću kupovinu, uopšte ne primeti - a upravo na to i računaju trgovci. Ukoliko dezodorans na akciji košta 159 dinara, a na kasi vam otkuca 249 dinara - da li znate koja cena je zapravo validna?

Informer

oš jedna veoma često zamka na koju mnogi ne obraćaju pažnju jesu akcije koje vam nude dva proizvoda u pakovanju po jeftinijoj cenu nego kada biste uzeli ta ista dva proizvoda pojedinačno. Nažalost, umesto da uštedite, na ovaj način možete da potrošite i nekoliko desetina dinara više ukoliko niste pažljivi. Isto se odnosi i na akcije "kupiš dva, treće gratis" jer to treće, zapravo, nikad nije gratis - već ćete skuplje platiti prva dva.

EVO KAKO NAS TRGOVCI PRAVE BUDALAMA! Na izlogu popust do 40 odsto, a u radnji 10!

- Jedino rešenje za akcijske obmane jeste da dobro čitate cenu pre nego što pazarite i da sračunate šta je zapravo povoljnije - napominje naša sagovornica.

Ovo je čest slučaj sa belom tehnikom i garderobom. Roba je na akciji jer je oštećena, a oštećenje je najčešće sitno pa ga ni ne vidite dok ne napustite radnju. Isto važi i za hranu kojoj je istekao rok.

- Zbog toga uvek naglašavamo da se roba detaljno proveri dok ste još u prodavnici, jer čim je napustite, faktički gubite pravo da se žalite. Posebno je rizično sa belom tehnikom - objašnjava Biljana Kovačević.

Kome da se žalite?

Ukoliko imate neke primedbe na račun trgovaca, možete da se obratite direktno Tržišnoj ispekciji ili Nacionalnoj organizaciji potrošača.

Sledeći put kad se nađete na odeljenju delikatesa, posebno ukoliko kupujete neki skuplji proizvod, obratite pažnju na vagu. Jer, sam papir u koji se pakuje suhomesnato često ima i do 20 grama, što vam trgovci naplaćuju po ceni proizvoda koji ste kupili. Tako da, na primer, u 100 grama pršute možete da imate oko 80 grama mesa i 20 grama papira - ali ste platili 100 grama pršute.

- Imate puno pravo da na licu mesta tražite da vam od cene oduzmu težinu papira ili kutije u koju se pakuje proizvod - savetuje naša sagovornica.

Iako po zakonu unapred samleveno meso ne sme da se prodaje u radnjama, osim u obliku roštiljskog mesa, ovoga se ne pridržavaju svi. Nije tajna da u mlevenom mesu može da bude svega i svačega, pa je zato jedino rešenje da tražite da vam meso samelju na licu mesta - a pre toga da u potpunosti isprazne mašinu.

- Ljudi se mnogo žale na kvalitet mesa, ali ovo je nešto čime treba da se pozabavi tržišna inspekcija. Naš savet je da uvek budu pažljivi kad kupuju meso - poručuje Kovačević.

DANAS JE SVETSKI DAN POTROŠAČA: Da li znate svoja prava? ROBA MOŽE DA SE MENJA I BEZ GARANCIJE!

Tagovi: