01.11.2017.

14:58

Foto:

Vesti

ODMAH UGASITE RAČUN U BANCI! Ako ga ne koristite nekoliko meseci, SAMO ĆE VAM NAPRAVITI DUGOVE!

 

Sektor za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije od početka rada se sreće s velikim brojem prigovora korisnika tekućih računa koji nisu aktivni.

"Iznenađeni" neprijatnim saznanjem da duguju novac bankama u kojima imaju nekad otvorene, ali ne više i aktivne tekuće račune, građani su se javljali Sektoru i podnosili prigovor.

U SBERU UVEK NAĐU NAČIN DA NAS DERU! Ukinuli jedan trošak, A SMISLILI DRUGI, DUPLO VEĆI

Prema rezultatima istraživanja javnog mnjenja koje je Narodna banka Srbije sprovela u martu 2011. godine, u Srbiji je svaki ispitanik imao otvoren tekući račun, što znači 100 odsto ispitanika.

Od ukupnog broja korisnika tekućih računa, čak petina je imala neaktivne tekuće račune, koji nisu korišćeni više od šest meseci. Skoro trećini ovih ispitanika nije bilo poznato da li su u obavezi da plaćaju naknadu za održavanje tekućeg računa.

Banke su dužne, pored ostalog, da u svakom ugovoru o otvaranju i vođenju tekućeg računa jasno naznače sve naknade koje ste u obavezi da plaćate po osnovu korišćenja računa. Uprkos toj činjenici, praksa je pokazala da građani po inerciji potpisuju ugovore, ne čitajući njegove odredbe.

NE UPADAJTE U TELENOR ZAMKU! Kupovina mobilnog se evidentira u Kreditnom birou, TELEFON NA RATE ZNAČI KREDIT!

Ukoliko je korišćenje tekućeg računa uslovljeno plaćanjem naknade za održavanje računa, ta obaveza korisnika trebalo bi da bude definisana ugovorom. U skladu sa ugovorom, održavanje tekućeg računa se plaća, bez obzira na to da li je na tom računu bilo prometa ili ne.

Nakon određenog vremena, a ukoliko obaveze nisu izmirivane, a račun doveden u nedozvoljeno prekoračenje, banka će prijaviti ovo dugovanje Kreditnom birou.

Takođe, činjenica je da se korisnici bankarskih usluga najčešće žale da ih banke ne obaveštavaju o nastalom dugovanju i po nekoliko godina. Ugovori koje su građani potpisivali s bankama često nisu imali odredbu o obaveštavanju korisnika, ili su podrazumevali da korisnici izvode sa svog računa preuzimaju na šalterima banke.

KREDIT SA 0% KAMATE IPAK IMA KAMATU! Reklama za pozajmicu iz Kredi Agrikola OBMANJUJE POTROŠAČE!

Međutim, Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga regulisao je pitanje obaveštavanja korisnika finansijskih usluga o svim dugovanjima, uključujući i ona nastala po osnovu korišćenja tekućeg računa.

U slučaju dozvoljenog prekoračenja računa, banke su dužne da jedanput mesečno dostave korisniku bez naknade, u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču podataka, obaveštenje - izvod o svim promenama na njegovom računu.

Takođe, banke su dužne da u slučaju promene visine naknade za održavanje tekućeg računa, o toj činjenici obaveste korisnika najmanje 15 dana pre naplate naknade po novoj visini, a korisnik ima pravo da sredstva s tog tekućeg računa prebaci u drugu banku, bez naknade.

Imajući u vidu sve navedeno, NBS savetuje sve građane koji imaju neaktivne tekuće račune duži period da iskoriste svoje pravo koje im je dato zakonom i besplatno ugase tekući račun, uz prethodno izmirenje eventualnih obaveza, ukoliko nemaju nameru da ga koriste.

Tagovi: