Vesti
NA NEKIM MAGISTRALAMA BIĆE DOZVOLJENO I VIŠE OD 80 KM/H! Maksimalna brzina u Srbiji neće se povećavati SAMO NA AUTOPUTEVIMA!
Na nekim magistralnim i regionalnim putevima u Srbiji uskoro će moći da se vozi i više od dozvoljenih 80 km/h, a na pojedinim deonicama ovih saobraćajnica maksimalna brzina ići će i do 100 km/h, saznaje Informer.
Ove promene Zakona o bezbednosti saobraćaja razmatraće se paralelno sa odlukom da na auto-putevima ograničenje bude 130 km/h. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović kaže da se granice na srpskim putevima povećavaju zbog usklađivanja sa propisima EU, ali i zbog činjenice da izgradnjom Koridora 10 dobijamo znatno kvalitetnije auto-puteve. Stručnjaci, sa druge strane, otkrivaju da su Obrenovački i Pančevački put prvi kandidati za povećanje maksimalne brzine.
Bolji putevi
Mihajlovićeva je, obrazlažući promene saobraćajnih propisa, rekla da su srpski putevi sve boljeg kvaliteta i da na njima postoji mogućnost podizanja maksimalne brzine.
- Ograničenje na autoputevima biće ubuduće 130 km/h, ali to nije jedina promena. Razmotrićemo i da granicu podignemo i na nekim magistralnim i regionalnim saobraćajnicama, gde za to postoje uslovi - rekla je Mihajlovićeva, a zatim navela razloge ovih promena:
- Najpre, radi se o usklađivanju propisa sa Evropskom unijom, gde je u većini zemalja granica 130 km/h. Osim toga, otvaranjem Koridora 10 dobićemo dovoljno dobre i kvalitetne puteve da bismo mogli da dozvolimo veće ograničenje - dodala je ministarka.
Ne ugrožava bezbednost Kada neko vozi 130 km/h na auto-putu, to niti je divljanje, niti ugrožava bezbednost Mladen Alvirović, SAT |
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ocenjuje da na nekim deonicama magistralnih puteva zaista ima uslova za povećanje dozvoljene brzine.
- Takvih puteva u Srbiji ima mnogo i na njima su ograničenja zaista nepotrebna. Recimo na Obrenovačkom ili Pančevačkom putu nema razloga da se vozi onoliko sporo koliko je propisano. Isti je slučaj i sa, primera radi, spoljnim magistralnim prstenom Zemun - Ovča - Borča, gde se sada vozi 50 km/h, a ima uslova i za 80 km/h. Da bi se povećala brzina na ovim putevima, ne treba čak ni zakon da se menja. Potrebno je samo skinuti stari i postaviti novi saobraćajni znak - kaže Okanović.
Mladen Alvirović iz "SAT medija grupe" ističe da je bilo očekivano da se granica podigne jer su danas putevi daleko bolji nego 1982. godine, kada su doneta sadašnja ograničenja na putevima.
- Naši putevi su mnogo bolji nego što su nekad bili, a i standardi vožnje su se značajno popravili, tako da postoje uslovi da se ograničenja podignu i na regionalnim putevima i na auto-putevima. Kada neko vozi 130 km/h na autoputu ili 90 km/h na nekoj magistrali, to nikako ne možemo nazvati "divljanjem", "jurnjavom", niti to utiče na bezbednost saobraćaja. Vozači su i do sada na nekim deonicama vozili 130 km/h i niko ih nije kažnjavao, već im se gledalo kroz prste. Sada je to samo zakonom regulisano - objašnjava Alvirović.
Veći rizici
Sa druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da on ne vidi ni jedan racionalni razlog da se brzina na našim putevima poveća.
- Da se razumemo, ne radi se u ovom slučaju o kvalitetu auto-puteva. Mogu naši putevi da podnesu i izdrže brzinu od 130 km/h i to nije ništa sporno. Ali osim tog razloga, ja drugi ne vidim. Jer veća brzina sa sobom povlači veću potrošnju goriva, veću zagađenost okoline i što je najbitnije, negativno se odražava na bezbednost - smatra Vujanić.
Magistralni putevi na kojima bi moglo *Spoljni magistralni prsten Zemun - Ovča - Borča (trenutno ograničenje 50 km/h, Dozvoljene brzine na autoputevima u Evropi 130 km/h * na auto-banovima nema ograničenja 120 km/h 110 km/h Albanija,Estonija, Letonija, Lihtenštajn, Moldavija,Norveška,Rusija,Švedska |
Kako će izgledati nove kazne za 1. do 130 km/h - dozvoljena brzina |