02.06.2018.

18:38

Foto:

Vesti

"FIJAT 500L" NA STRUJU PRAVIĆE SE U KRAGUJEVCU!​ Predsednik italijanskog auto-giganta Serđo Markione otkrio planove

Model "fijat 500L" i dalje će se praviti u fabrici u Kragujevcu, i to sa motorom na sto odsto električni pogon, saopštio je juče Serđo Markione, predsednik kompanije "Fijat Krajsler automobili" (FCA)!

On je, predstavljajući petogodišnji plan italijanskog auto-giganta, najavio da će njegova kompanija nastaviti da posluje u Srbiji, samo sa novom, boljom i modernijom tehnologijom.

Ekološko vozilo

Prema Markioneovim rečima, model "500L", koji će se u Srbiji proizvoditi, biće "ekološki" automobil.
- Nastavljamo proizvodnju "fijata 500L" u Srbiji. Ovaj model je idealno vozilo za potpuno električno rešenje. Planiramo da iskoristimo kultni status ovog automobila i da na njega primenimo zelenu tehnologiju, proširujući njegov opseg - rekao je Markione, dodajući da će "fijat 500L" dobiti novi hibridni motor.

Informer

SERĐO MARKIONE

Automobilski i ekonomski stručnjaci ocenjuju da je ovo odličan potez "Fijata", koji će unaprediti domaću industriju i privredu. Novinar Mladen Alvirović, poznavalac automobilizma, kaže za Informer da je plan "Fijat Krajsler grupacije" da se iz svih malih automobila uklone dizel motori i da se umesto njih rade hibridne verzije.

mojugao

Ljubomir Madžar, ekonomista

Ostanak "Fijata" značiće i za naš izvoz i za radna mesta u Kragujevcu, ali i za poslovanje naših firmi koje prave delove.

- Činjenica je da Srbija ostaje u planu "Fijata" i to je odlična vest. Ono što je siguran plan za sledeću godinu jeste da "500L" neće imati dizel motor, već hibrid i to mora da se uradi do 2021. godine. Razlog za to je što je Evropa za sve proizvođače uvela novi prag zagađenja, te ne smeju da emituju više od 95 grama ugljen-dioksida po kilometru - kaže Alvirović.

Voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški ističe da su električni automobili veoma ekonomični, ali i da ne zagađuju životnu sredinu.
- Električni automobili pokreću se na struju i imaju izvanredne performanse. Da stvar bude bolja, emisija izduvnih gasova kod ovih modela je nula. Ovi automobili su veoma ekonomični i praktični zato što ne zahtevaju velike troškove održavanja, ali su i dosta jeftini za putovanja. Recimo, na putu od Beograda do Novog Sada i nazad potrošićete struje u vrednosti od jednog do 1,5 evra - objašnjava Piroški.

Velika korist

Ekonomista Ljubomir Madžar objašnjava da je odlična vest za Srbiju to što će "Fijat" nastaviti proizvodnju u Kragujevcu.
- To što "Fijat" ostaje u Srbije predstavlja veliku korist za našu privredu. Ova automobilska kompanija će novom proizvodnjom doprineti našoj orijentaciji na povećanju izvoza. Takođe, nema sumnje da bi eventualno povlačenje "Fijata" izazvalo znatno smanjenje radnih mesta, ne samo u kragujevačkoj fabrici već i kod kooperanata koji rade delove i od toga zarađuju - kaže Madžar.

Brnabić: Videćemo šta će tačno da nam ponude

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da će uskoro kao predstavnik države imati razgovore sa predstavnicima "Fijata" i da pregovara o tačnim investicionim odlukama.
- Danas sam mnogo manje zabrinuta za radnike "Fijata" i grada Kragujevca nego što sam bila pre godinu dana kada smo imali štrajk u "Fijatu". Želimo da vidimo koja je njihova ponuda prema radnicima i prema državi. Očekujemo da bude u najboljem interesu radnika i države i u odnosu na njihovu ponudu ćemo reagovati - kaže premijerka.

Tagovi: