13.07.2018.

14:40

Foto:

Vesti

PREVARENI TURISTI DOBIJAJU NOVAC! Obeštećenja najverovatnije u septembru

To je danas rečeno na konferenciji za novinare koju su organizovale YUTA i DDOR Novi Sad, a član Izvršnog odbora DDOR Novi Sad Ivan Grujić je objasnio da su se aktiviranjem garancije putovanja u ponedeljak stekli uslovi da se započne proces podnošenja zahteva oštećenih putnika.

Dodao je da se uputstva za podnošenje zahteva za obeštećenje mogu naći na sajtu DDOR-a i YUTE.

Veoma je bitno da svi putnici podnesu zahteve kako bismo mi nakon 45 dana, odnosno 24. avgusta, bili u mogućnosti da napravimo kompletnu analizu svih ugovora o putovanju koji nisu realizovani. Nakon isteka perioda podnošenja zahteva, radićemo analizu zahteva i obračun naknade - kazao je Grujić.

Što se tiče načina obeštećenja, odnosno da li će biti u potpunosti vraćen novac ili recipročno, Grujića je rekao da će to zavisiti od podataka koje će prikupiti.

Kada prikupimo sve podatke, vidimo odštetni zahtev i kada uporedimo sa pokrićem koje daje polisa onda ćemo znati da li ćemo biti u mogućnosti da isplatimo sva potraživanja u potpunosti ili ćemo to činiti proporcionalno - kazao je Grujić.

Prema do sada prikupljenim podacima, rekao je, pretpostavlja se da umanjenje u svakom slučaju neće biti drastično.

- Po isteku roka 24 avgusta, radićemo analizu, taj posao ne bi trebalo da traje duže od sedam dana, tako da bi isplata mogla da se očekuje početkom septembra ili u prvoj polovini septembra - kazao je Grujić.

Direktor YUTA-e Aleksandar Seničić ukazao je na to da je u trenutku prestanka rada SAB agencije oko 1.200 putnika bilo na destinaciji, odnosno na raznim destinacijama u Grčkoj.

On je naveo da je SAB agencija prestala sa radom 22. juna, a da je YUTA već 23. juna organizovala povratak jednog broja putnika.

Nijednog putnika nismo vratili pre isteka roka o ugovoru o putovanju. Dozvolili smo, iako to nije praksa u svetu gde kada dođe do prestanka rada agencije svi putnici se odmah vraćaju sa destinacije, svim putnicima da završe svoje odmore - rekao je Seničić.

Naveo je da Nacionalna asocijacija turističkih agencija Srbije - YUTA ne prihvata da preuzme u potpunosti odgovornost za to što se desilo. 

Delimično prebacivanje odgovornosti države na naše udruženje je bilo neprimereno u početku svih ovih dešavanja iz razloga što mi nismo državna institucija i nemamo ovlašćenje da kontrolišemo finansijsko i unutrašnje poslovanje neke agencije - kazao je Seničić. 

Dodao je da je trenutno u YUTA učlanjeno 269 agencija i istakao da licencu za rad turističkim agencijama daje Ministarstvo turizma, telekomunikacija i trgovine.

Upitan da li će putnici koji su oštećeni zbog prestanka rada Fly-fly travel agencije biti obeštećeni, Seničić je istakao da ta agencija nije bila član YUTA i dodao da koliko je on upoznat, ti putnici neće biti obeštećeni.

Kada je u pitanju Džez travel agencija, Seničić je kazao da još uvek nije sačinjen konačan zapisnik Turističke inspekcije, te da će se o detaljima u tom slučaju moći razgovarati kada se dobije zapisnik.

Tagovi: