11.01.2019.

21:13

Foto:

Vesti

AFERA VETRENJAČE: Tajkuni hteli da sruše most, a sad neće da PLATE LUKU!

Strani i domaći tajkuni, koji grade vetropark u Izbištu kod Vršca, ne prestaju da ugrožavaju bezbednost saobraćaja u Srbiji i da krše naše propise, kako bi na poslu od 300 miliona evra uštedeli svaki cent!

Pošto su sprečeni da vetrenjače prevezu preko Kovinskog mosta i tako rizikuju njegovo rušenje, o čemu je Informer u nekoliko navrata pisao, bahati investitori su nedavno prešli na "plan B"! Sada nameravaju da opremu za vetropark istovare u Specijalnoj luci Pančevo, iako ona uopšte nema status lučkog operatera, niti dozvolu za ovakve komercijalne poslove. A sve to rade samo kako bi izbegli istovar u pančevačkoj luci "Dunav", koja je predviđena za takve transporte, jer bi u tom slučaju morali da plate neki evro više?! 

Rupe u propisima

Prema rečima našeg sagovornika, upućenog u ovaj slučaj, tovar sa vetrenjačama već je krenuo iz rumunske luke Konstanca, a kao odredište ovog tereta navedena je "Specijalna luka Pančevo", koja je inače donedavno pripadala "Azotari" u ovom gradu.

- Strani i domaći tajkuni koji su uključeni u ovaj milionski biznis zbog svog profita zaista ne prezaju ni od čega. Mesecima su uporno pokušavali da tovare vetrenjača od 100 tona prebace preko Kovinskog mosta, iako su u više navrata upozoravani da bi to moglo da dovede do njegovog oštećenja i rušenja. Tražili su rupe u propisima, pokušavali da pronađu vezu, a odustali su tek pošto im je stigla zvanična ekspertiza da preko tog mosta ne mogu da se prevezu tereti teži od 60 tona. E, onda su se odlučili za drugu varijantu - kaže naš sagovornik i dodaje:

Đurović: Ne pitam šta ko prevozi

Direktor Specijalne luke u Pančevu Miljan Đurović kaže da se ova luka bavi komercijalnim poslovima i da ga ne zanima i ne pita šta ko prevozi, jer je njihov posao samo pružanje usluge.

- Mi se bavimo utovarom i istovarom robe i kažemo to košta toliko i toliko. Ja ne mogu da vodim evidenciju o svim poslovima koje sklapamo. Nije to sa vetrenjačama neki milionski posao da bih znao. Mi svakako možemo da sklapamo ovakve poslove, mi smo Specijalna luka i nemamo više nikakve veze sa Azotarom. Zašto ovi investitori nisu išli preko Luke Dunav Pančevo, to morate da pitate njih. Možda misle da imamo bolje dokove, možda je Luka Dunav Pančevo zauzeta - kaže Đurović.

- Rešili su da vetrenjače istovare u Specijalnoj luci Pančevo, koja uopšte nema dozvolu Agencije za upravljanje lukama da primi takav teret, niti da posluje sa trećim licima. Međutim, oni su već svoje vetrenjače utovarili na brod u rumunskoj luci Konstanca, a u zvaničnim papirima kao odredište ovog tovara stoji Specijalna luka Pančevo. Zanimljivo je da se ta luka nalazi odmah pored pančevačke komercijalne luke "Dunav", namenjene upravo za ovako velike transporte, ali nju investitori iz kompanije "Mk Fintel Vind" uporno zaobilaze. Zašto? Pa, zato što bi tako morali da plate neki evro više u poslu na kojem će zaraditi 300 miliona evra. 
   
Promena statusa

Naša saznanja potvrdio je i pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević, koji navodi da je problem Specijalne luke njen pravni status.

- Ona i dalje nema status lučkog operatera, a da bi imala taj status mora da izdvoji lučku infrastrukturu iz imovine i da je prebaci na državu Srbiju. Tačno je da su u ovoj luci nedavno doneli odluku da promene status, ali mislim da neće moći da dobiju pravo operatera sve do kraja februara. Ne znam za kada su oni dogovorili pomenuti transport, ali do tada sasvim sigurno neće moći da se bave komercijalnim uslugama - objašnjava Kovačević.

Informer sprečio rušenje Kovinskog mosta

Zahvaljujući upornom pisanju Informera, investitorima vetroparka kod Vršca iz kompanije "MK Fintel Vind" nije dozvoljeno da 100 tona teške tovare vetrenjača prevezu preko Kovinskog mosta. Pošto smo obavestili javnost o njihovom pokušaju, urađena je posebna ekspertiza koja je utvrdila da bi ovaj most mogao da se sruši ako bi preko njega prešao teret teži od 60 tona. To je čak manje od početnih procena, prema kojima bi most mogao da bez oštećenja izdrži terete do 80 tona težine. 

A koliko su tajkuni bili ozbiljni u svojoj nameri, govori i činjenica da su vetrenjače već bili istovarili u jednoj privatnoj luci u Smederevu.

Tagovi: