04.04.2019.

21:07

Foto:

Vesti

ZAVRŠEN DEO KORIDORA 11, USKORO ĆE I ZAPADNA SRBIJA DOBITI MODERNU SAOBRAĆAJNICU! Od juna autoputem od Beograda do Čačka!

Autoput koji će povezati Beograd i Čačak praktično je gotov i biće pušten u saobraćaj početkom juna, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture! Na deonici dugoj 103 kilometra od Obrenovca do Preljine u toku su završni radovi i prvi automobili će proći njome već za dva meseca!

Informer

Na ovaj autoput ulaziće se na petlji kod Bariča, odakle će se do Preljine stizati za manje od sat vremena! To znači da će se od Beograda do Čačka putovati značajno kraće nego do sada.

Završni radovi

Poslednji radovi

Trenutno se samo još privode kraju poslednji radovi na spornoj deonici Ub-Lajkovac i oprema se tunel Brančić na delu od Lajkovca do Ljiga
Ministarstvo saobraćaja

Kako su nam rekli u ministarstvu, na delu Koridora 11 od Obrenovca do Čačka ostali su da se obave još samo sitni završni radovi.

- Autoput dug 103 kilometra, koji će praktično spojiti Beograd i Čačak, biće otvoren za saobraćaj u prvim danima juna. Tačnije, u junu ćemo pustiti u saobraćaj novih 63 kilometra puta, od Obrenovca do Ljiga, jer je deonica od Ljiga do Preljine od 40 kilometara već otvorena u oktobru 2016. Iz pravca Beograda na ovaj autoput ulaziće se preko novog obrenovačkog puta, na petlji kod Bariča, odnosno preciznije kod sela Mislođin. Odatle će se do Preljine novim modernim autoputem stizati za samo sat vremena - kažu nam u Ministarstvu saobraćaja i navode koji su još radovi na ovom delu autoputa u toku:

Informer

- Trenutno se privode kraju poslednji radovi na spornoj deonici Ub-Lajkovac i oprema se tunel Brančić na delu od Lajkovca do Ljiga. Sve ostalo je gotovo. Osim toga, u toku je izgradnja deonice Surčin-Obrenovac, duge 17 kilometara, i ona će biti puštena u saobraćaj do kraja godine, čime ćemo umesto 103 imati 120 kilometara povezanog autoputa.

ZA DVA MESECA U SAOBRAĆAJ SE PUŠTA NOVA MODERNA SAOBRAĆAJNICA! Koridor 10 kompletan od 1. juna!

 

Višestruka korist

Stručnjaci smatraju da na ovim deonicama rade veoma kvalitetne firme, koje će bez problema radove privesti kraju pre početka letnje sezone. Prema njihovim rečima, od toga će građani Srbije imati višestruke koristi.

Značajne uštede od autoputa

Puštanje u saobraćaj ovog autoputa doneće značajne uštede, značiće i za turizam i za privredu
Mlađen Kovačević, ekonomista

- Dobar deo puta na Koridoru 11 je već gotov i ukoliko ne bude nekih nepredviđenih okolnosti, poput klizišta, vrlo je izvesno da će se ispoštovati zadati rokovi i da će prvi automobili tuda proći početkom juna. Na ovoj trasi rade zaista dobre firme, a jedna od njih je i "Energoprojekt", koji ima puno iskustva i radi dobar posao, pa ne sumnjam da će sve završiti na vreme - kaže građevinski stručnjak Goran Rodić.

Ekonomista Mlađen Kovačević smatra da je završetak radova na ovoj deonici odlična vest za građane Srbije, koji će imati višestruke koristi od novog autoputa.

Informer

Ministarka Zorana Mihajlović istakla je da će u Srbiji do kraja godine početi izgradnja još tri deonice autoputa.
- U toku aprila kreće izgradnja deonice Preljina - Požega, duge 30 kilometara, koja će produžiti Koridor 11 ka jugu. U junu je planiran početak izgradnje Moravskog koridora, od Preljine do Pojata, koji će spojiti zapad i istok Srbije. Takođe tokom leta počinje izgradnja dela autoputa Beograd - Sarajevo od Rače do Kuzmina - rekla je Mihajlovićeva.

- Verujem da će kineske firme i radnici maksimalno zapeti kako bi što pre odradili posao, a još važnije je što će to odraditi kvalitetno. To što će se završetak radova poklopiti sa početkom letnje sezone, znači da će naši građani koji letuju u Crnoj Gori, na Zlatiboru ili Kopaoniku stići dosta brže na svoju destinaciju nego prethodnih godina. Još bolje je to što će turisti dosta i uštedeti jer će otrošnja goriva na autoputu biti značajno manja - kaže Kovačević i dodaje:

- Takođe, puštanje u rad ovog puta olakšaće dotok robe iz krajeva zapadne i centralne Srbije u Beograd i okolinu. Troškovi transporta biće manji, pa će se to odraziti i na cene u marketima - objašnjava naš sagovornik.

Informer

Direktor sektora za izgradnju "Koridora Srbije" Aleksandar Senić izjavio je da je izgradnja puta u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 bila toliko teška da su stručnjaci iz celog sveta dolazili da vide kako se tamo sprovode radovi.
- Prilikom gradnje Koridora 10, neki sistemi konstrukcije su prvi put korišćeni u Srbiji i na Balkanu, pa su zato gradilišta obilazili stručnjaci iz celog sveta. Imali smo mnogo nepredviđenih okolnosti i geotehničkih problema. Kada su radovi bili u punom jeku, oni su dolazili da vide šta mi to sve radimo. Kolega iz Nemačke je posle obilaska seo, uzeo čašu vode i rekao: Od iznenadnih geoloških uslova, vi ovde niste imali samo vulkan - kaže Senić i dodaje da se na Grdelici radilo i danju i noću, po kiši, snegu i vrućini.
- U vrlo kratkom periodu moći ćemo da otvorimo trasu za saobraćaj, već početkom juna. Posao ćemo završiti do kraja aprila, a nakon toga sledi testiranje opreme, koje može trajati između sedam i 30 dana - rekao je Senić.

Tagovi: