16.10.2019.

23:30

Foto:

Vesti

CRNA STATISTIKA! VOŽNJA NA DVA TOČKA DUPLO OPASNIJA NEGO KOLIMA! Poginulo 664 motocikliste za 10 godina, a povređeno 18.800

Od početka godine u Srbiji je poginulo 38 motociklista, a u poslednjih deset godina na motorima su život izgubile čak 664 osobe, dok je 18.800 povređeno, upozoravaju stručnjaci! Prema njihovim rečima, rizik da se pogine na motoru u današnje vreme je čak 50 puta veći nego u automobilu.

Razlozi za ovoliku smrtnost motociklista na srpskim drumovima brojni su, a kao najčešći se navode prebrza vožnja, nepoznavanje procedura i tehnika vožnje, ali i loši putevi koji nisu prilagođeni vozačima motora.

Bolja obuka

Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista (ABM) Vladimir Jevtić kaže da se pod hitno moraju pojačati mere kontrole motociklista, naročito zaštitne opreme, koja je obavezna, ali i organizovati besplatni treninzi sigurne vožnje.
- Ne možemo da dozvolimo da 38 uglavnom mladih ljudi izgubi život za devet meseci samo u saobraćajnim nesrećama motociklista. A svi oni stradaju uglavnom zbog loših puteva i neznanja. Nije tačno da je neprilagođena brzina glavni uzrok smrtnosti naših motociklista, već je to neobrazovanje motociklista, ali i ostalih učesnika u saobraćaju. Čak 90 odsto vozača motora i mopeda koji su dobili dozvole za upravljanje njima u srpskim auto-školama ne zna kako u kriznim situacijama da koristi kvačilo, kočnicu ili kako pravilno da sedi na motoru. Svima njima se priča da kaciga glavu čuva, ali ih niko ne uči kako i čime da štite i ostale delove tela, pogotovu noge, koje im najčešće i stradaju u saobraćajkama - priča Vladimir Jevtić, pozivajući motocikliste da danas u 11 sati dođu na besplatni trening sigurne vožnje na Adi Huji.

On navodi da malo motociklista u Srbiji zna da imaju svega tri sekunde da reaguju u slučaju opasnosti na putu.
- Prosto, nisu naučeni kako da izbegnu sudar, kakav položaj tela da zauzmu da zaštite sebe, kako da manevrišu motorom u kriznim situacijama. Sa druge strane, ni naši putevi nisu prilagođeni motociklistima. Nemamo adekvatne bankine, putevi su nam neravni... - kaže on.

Informer

Opasnost na putu

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da ističe da u vožnji motorom i najmanja greška može imati koban ishod. On napominje da se kod nas obuka motociklista zasniva na upoznavanju sa saobraćajnim propisima, a ne na stvarnim rizicima i situacijama koje ih čekaju kada izađu na puteve.
- Najviše motociklista strada zbog brze vožnje i preticanja sa desne strane, ali i zato što ne zakopčavaju ili uopšte ne nose kacigu. Sa druge strane, kod nas su putevi prava smrt za motocikliste.Neravan kolovoz i razne prljavštine, poput prašine, kamenčića i rizli, ne utiču na vožnju automobilom, ali i te kako utiču na motocikliste. Kada auto naleti na rupu na putu, jedino što može da mu se desi jeste da mu strada felna. Ali kad motocikl upadne ili zakači rupu, to vozača može da košta života. Takođe, važno je spomenuti da je farba kojom se crtaju oznake na putevima klizava, što može biti pogubno u danima kada pada kiša, pa treba biti jako oprezan. Auto će se malo zaneti kad pređe preko toga, ali za motor je to jako opasno kao da je auto naleteo na led sa letnjim gumama - objašnjava Okanović.

Tagovi: