26.04.2021.

19:24

Foto:

Vesti

A, I ŠTA ĆE IM?! MUŠKARCI ZBOG KORONE MANJE KUPOVALI GAĆE, ŽENE ODLEPILE ZA VEŠTAČKIM TREPAVICAMA, epidemija promenila navike Srba!

Tako je najveći pad zabeležen u prodaji donjeg veša, za čak 78 odsto, a zatim i kupaćih gaća, za 46,6 procenata.

- Najveći pad u 2020. godini ubedljivo je zabeležen upravo kod veša, i to najviše kod pamučnih gaća. Takođe, značajan pad beleže i kupaće gaće i kostimi - potvrđuju u Privrednoj komori Srbije.

Odustajanje od luksuza

Ekonomski stručnjaci kažu da ovi podaci ne čude budući da je u doba korone mnogo manje ljudi išlo na more, pa se kupaći kostimi nisu kupovali. Građani su se manje opredeljivali i za kupovinu pamučnog veša i čarapa jer su manje kretanja i zabrana okupljanja, rad od kuće doveli do toga da su ljudi manje izlazili i zbližavali s potencijalnim partnerima, a manje se odlazilo i na treninge zbog zatvorenih teretana. Kako navode, već na prve znakove krize muškarci štedeli su na onome gde se to najmanje primeti na njima - na donjem vešu!

Slično je, kažu, i sa ženama. One su u vreme krize, kao što je slučaj sa epidemijom koronavirusa, manje kupovale garderobu i davale novac za užitke u spa i velnes centrima, ali od kozmetike nisu odustajale.

- Obavezno nošenje maski povećalo je kupovinu šminke za oči, maskara, ajlajnera, veštačkih trepavica, dok se ruž manje kupovao jer je ostao nevidljiv - kažu u jednoj kozmetičarskoj radnji.

Porast veza preko sajtova za upoznavanje

Podaci mobilnih operatera u Srbiji pokazuju da je u vreme epidemije pet puta porasla potrošnja interneta, ali i da je došlo do porasta broja korisnika na sajtovima za dopisivanje i upoznavanje.
- Bili su zatvoreni kafići i klubovi, otkazani koncerti i predstave, zabranjena javna okupljanja, pa su se ljudi više okrenuli sajtovima za upoznavanje. Više od 2.000 novih korisnika dobili smo zahvaljujući koroni. Mnoštvo dopisivanja i uspešnih veza nastali su kao rezultat epidemije - kaže vlasnica jednog sajta koja dodaje da su novi članovi ljudi različitih zanimanja - od studenata i umetnika, preko pravnika i doktorki, preduzetnika, menadžerki i sportista.

U vreme pandemije, kako navode stručnjaci, došlo je i do povećanja broja zgodnih konobarica i konobara. Naime, ranije su devojke i mladići zarađivali manekenstvom, modelingom i hostesiranjem, a takvih angažmana zbog epidemijskih mera sve je manje bilo, pa su oni najlepši uspeli da nađu posao u kafićima brže nego oni manje lepi i sa iskustvom.

Voće, povrće i vitamini

Ekonomista Miroslav Zdravković kaže da je kriza izazvana koronom nešto potpuno drugačije od svih finansijskih koje smo do sada imali, i to u celom svetu, a ne samo u Srbiji.

- Povećana je proizvodnja i potrošnja proizvoda farmaceutske i prehrambene industrije, a došlo je ogromnog pada derivata nafte, aviona, automobila, odeće i obuće. Prema podacima kojima raspolažemo, vidimo da su ljudi od početka epidemije najviše kupovali limun, pomorandže, kivi i generalno voće i povrće kako bi ojačali svoj imunitet. Takođe, potrošači su nabavljali suplemente i lekove, a s druge strane, nisu obnavljali svoje garderobere i kupovali donji veš i čarape - kaže Zdravković.

I ekonomista Ljubodrag Savić kaže da je pre svega smanjena potreba potrošača za pamučnim vešom, jer su se ljudi prilagođavali novonastaloj situaciji.

- Ovom spisku treba dodati i tehničku robu, odeću i obuću i proizvode koje inače kupujemo kada putujemo. Ljudi su više sedeli kod kuće, a moramo uzeti u obzir i policijski čas, kada su radnje uglavnom bile zatvorene. Trebaće dosta vremena da se potrošnja i potražnja za određenom vrstom proizvoda vrate u neko uobičajeno stanje.