07.09.2021.

13:52

Foto:

Vesti

Bahatim majstorima u Srbiji konačno će se stati na kraj! Uvodi se velika promena!

Registar "ne zovi" podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoje robe ili usluge a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje.

Takođe i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, po stupanju na snagu ovog zakona, što bi trebalo da počne tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku, trgovci morati da učestvuju u sporu.

Informer

Majstori više neće moći da vam povećavaju cenu

Izdavanje računa za usluge majstora predviđeno je članom 74. predloga zakona o potrošaču, a evo šta se u njemu navodi.

- Predlogom zakona uvedena je odredba da je za pružanje usluga čija je vrednost veća od 5.000 dinara, prodavac dužan da sačini proračun na trajnom nosaču zapisa sa specifikacijom usluge. Pre otpočinjanja pružanja usluge, prodavac je dužan da pribavi pisanu saglasnost potrošača na proračun. Ako je cena ugovorena na osnovu izričite tvrdnje prodavca za tačnost proračuna, prodavac ne može da zahteva povećanje cene. Ako je cena ugovorena bez izričite tvrdnje prodavca za tačnost proračuna, prodavac ne može da zahteva povećanje cene za više od 15 odsto proračuna, osim ako je drugačije ugovoreno. Proračun se odnosi na prodajnu cenu usluge, osim ako nije drugačije ugovoreno. U slučaju spora o tome da li ugovoreni iznos predstavlja cenu ili proračun, teret dokaza snosi prodavac - piše u članu.