10.12.2021.

11:55

Foto: Informer

Vesti

Uskladiti upis po starim ispravama sa digitalnim katastrom

Zbog toga je pokrenuo inicijativu koja se tiče suštinskog problema, a to je rešavanje predmeta po starim ispravama, rekao je načelnik odeljenja za drugostepeni postupak RGZ-a Miloš Bjelanović na drugoj onlajn diskusiji u organizaciji Republičkog geodetskog zavoda na temu "Komunikacija sa digitalnim katastrom i kako rešavati upis u katastar na osnovu starih isprava". 

- Trenutno imamo najažurniji registar nepokretnosti u Srbiji ikada - istakao je tokom diskusije  profesor Pravnog fakulteta u Beogradu dr Miloš Živković i dodao da je RGZ sproveo reformu sistema koja je omogućila da se predmeti za promenu nosioca prava na nepokretnosti rešavaju u roku od pet dana, kad je reč o tzv. "novim" ispravama.

Potpredsednik Advokatske komore Beograda Saša Ivanišević izneo je stav da bi se  advokatura rado uključila u rešavanje problema utvrđivanja prava na osnovu starih isprava kako bi njihova registracija u katastru nepokretnosti bila moguća i efikasna. On je naglasio da su digitalni servisi RGZ-a u tehničkom smislu jako dobro osmišljeni, ali da bi iste trebalo konstantno pratiti i usavršavati, u skladu sa potrebama korisnika.

Miloš Bjelanović iz RGZ-a istakao je da upis u katastar predstavlja najvažniji način sticanja i dokazivanja prava svojine na nepokretnosti. Od stupanja na snagu novog Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova 2018. godine, primenjuje se digitalni način komunikacije i obavezan upis u katastar koji je omogućio efikasniji rad i onemogućio manipulacije i prevare.

Zajednički stav učesnika diskusije glasi da je dobra zakonska osnova ključna za sistemsko prevazilaženje problema nasleđenih iz prošlosti, da je advokatura veliki i malo iskorišćen potencijal za rešavanje navedenih problema, a da bi uključivanje advokata u rad u cilju rešavanja predmeta i formiranje posebnog tela ili komisije, koja bi dobila ulogu mehanizma za preliminarno utvrđivanje prava, bilo jedno od mogućih rešenja.

Organizacijom ove dikusije RGZ je nastavio tradiciju transparentne komunikacije sa građanima i privredom o svim pitanjima i izazovima sa kojima se suočavamo i još jednom potvrdio da je inicijator i lider među organima državne uprave u postupku digitalizacije usluga i očekuje da će i druge institucije slediti pozitivan primer koji evidentno daje rezultate.