03.02.2022.

22:05

Foto:

Vesti

ZABRINJAVAJUĆE! VUKOVCI NE ZNAJU DA GLEDAJU NA SAT, ALI TO NIJE SVE! Stručnjaci otkrili sa čime se sve susreću u praksi!

Kako je moguće da posle svega, prošle godine opet imamo tako veliki broj odličnih učenika i vukovaca, govorili su Dragi Lukić, član Veća za obrazovanje opštine Vračar i Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola.

Prosvetari navode da je najveći problem to što učenici nisu imali direktnu komunikaciju s nastavnicima, te da ih je "nastava iz fotelje" ulenjila. U većini slučajeva roditelji, starija braća i sestre su im pomagali oko domaćih i kontrolnih zadataka, pa oni nisu posvetili dovoljno pažnje razumevanju gradiva.

- Stalno su bile neke reforme u obrazovanju. Ponavljača zapravo ni nema. Došlo je bombardovanje, onda su deca malo nagrađena, pa je došla reforma. Imamo više vukovaca, osobeno sad kada je pandemija virusa, pa su i nastavnici malo tolerantniji. Očekuju da imaju dobre rezultate zbog srednjih škola i upisa - rekao je Dragi Lukić, član Veća za obrazovanje opštine Vračar.

Lukić dodaje i da je svaki sedmi đak u osnovnoj školi vukovac.

- Svaki sedmi đak je sada vukovac u osnovnoj školi. Bila je neka anliza - dodao je Lukić.

Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola rekao je da se svašta sreće u prakci, pa i to da deca ne znaju da čitaju, da ne znaju da gledaju na satm, kao i da ne znaju tablicu množenja.

- Od 1999. godine je takva inflacija ocena, da mžete da uporedite sa 1993. godinom, ne možete da shvatite da svaki peti đak je vukovac. Ako vidite pčinjski okrug, Vranje i okolinu to je 24%. Ako odete u Leskovac to je oko 23%, u Beogradu je negde oko 17%, a negde imate oko 50% odličnih đaka. Veliki broj ne zna tablicu množenja ili da gledaju na sat, čitanje već nije toliko veliko - rekao je Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola.

Prosvetni radnici upozoravaju da zbog pandemije koronavirusa učenici i osnovnih i srednjih škola sve više zaostaju u obrazovanju, imaju ogromne rupe u znanju i postaju praktično nepismeni, a s druge strane je evidentiran veći broj odličnih učenika, što, kažu, nema osnove u realnosti.