26.05.2022.

18:57

Foto: Reuters

Vesti

TURISTI, OPREZ! Prevare prilikom rezervacije smeštaja u Grčkoj! Predstavljaju se kao vlasnici hotela, a onda... EVO KAKO DA SE ZAŠTITITE!

Počinje sezona letovanja, a samim tim i sezona internet prevara, pa se savetuje turistima da budu pažljivi i da dobro obrate pažnju prilikom rezervacija. 

Letovanja obično predstavljaju vreme za relaksaciju i skupljanje energije pa nije ni čudo da se u takvim situacijama spusti gard, a prevaranti samo to čekaju! 

Naime, na Fejsbuk stranici "Grčka info" upozoravaju na novu prevaru. Objašnjavaju da se pravaranti predstavljaju kao vlasnici hotela, a zatim traže da se pun iznos za boravak u hotelu uplati na određene račune.

- Ovo se već dešavalo pre par godina, pisalo se o tome i u grčkim medijima, nije novina i ako ste dobro upoznati kako da ne nasedate na prevare, nema razloga za veću brigu. Međutim, pokušaji prevara se i dalje nastavljaju pa zato malo više budite oprezni. Ovo je upozorenje jedne žene od danas koja zamalo da bude oštećena i za novac i za letovanje.

Naime, žena je imala nameru da rezerviše hotel na Lefkadi, u Nidriju konkretno, i kontaktirala je hotel putem njihovog zvaničnog sajta. Prevarant koji se u mailu predstavio kao zaposleni hotela, tražio joj je da pun iznos novca za boravak u hotelu uplati na Revolut račun u Litvaniji - što je potpuno neuobičajeno za grčke hotele. Srećom žena je posumnjala, pozvala telefonom hotel da proveri i ispostavilo se da je mail hotela hakovan - piše na ovoj Fejsbuk stranici.

Informer

Građanima se savetuje da budu oprezni

KAKO SE VRŠI PREVARA

• Gost kontaktira direktno zvanični sajt hotela
• Hakeri koji su nasilno ušli u e-mail hotela čitaju mailove upućene hotelu
• Kreiraju novi email sa besplatnog email servisa koji je najčešće sličan email-u hotela (npr. umesto originalnog info@imehotela.gr kreiraju reservations.imehotela.gr@outlook.com) i nastavljaju komunikaciju sa gostom u ime hotela
• Šalju gostu podatke za uplatu na račun koji se nalazi u Italiji, Španiji, Litvaniji ili nekoj drugoj zemlji ili traže uplatu putem nebezbednih bankarskih servisa i aplikacija (kao što je Revolut)
• Gost uplaćuje novac misleći da uplaćuje na zvanični račun hotela
• Gost dolazi u hotel za koji misli da je platio i shvata da je prevaren

Kako se zaštititi od moguće prevare

Ukoliko poštujete sledeća pravila prilikom rezervacije smeštaja, ne postoji bojazan da ćete biti prevareni:

- Nikada nemojte uplatu letovanja u Grčkoj vršiti na račune u bankama koji se nalaze izvan Grčke ili Srbije (npr. Španija, Italija, Nemačka, Litvanija...).

- Veliki broj vlasnika smeštaja u Grčkoj prihvata Western Union plaćanja i pri takvim transakcijama nikada nije došlo do bilo kakvog problema. Ipak nikada nemojte slati uplate putem Western Union-a ukoliko primalac nema grčko ime i prezime ili ako zemlja onoga ko prima uplatu nije Grčka.

- Većina vlasnika smeštaja u Grčkoj kao i oni koji se nalaze u ponudi našeg sajta, od gostiju na ime rezervacije traže uplatu 20-30% od ukupne cene, i to je sasvim u redu. Nikada nemojte uplaćivati unapred ceo iznos za letovanje ukoliko vam telefonskim putem vlasnik smeštaja nije potvrdio da vam je lično na e-mail poslao podatke računa za uplatu.

- Pre bilo kakve uplate uvek tražite vlasniku smeštaja broj telefona. Brojevi telefona u Grčkoj moraju imati prefiks +30.

Bonus video: