Foto:
Vesti
OVO JE BOMBARDOVANJE DECE! Komentar profesora o gradivu za 5. razred osnovne škole PODELIO masu na društvenim mrežama!
Dušan Pavlović, profesor Fakulteta politčkih nauka, u Beogradu je nedavno podelio sa svojim pratiocima na Tviteru sadržaj udžebnika iz geografije za 5. razred osnovne škole.
- Geografija za 5. razred. Lekcija: Vode na kopnu. Bombardovanje dece novim rečima, pojmovima, podelama i kategorizacijama: rečni tok, rečno korito, meandri, rečni sistem, rečna mreža, rečni sliv, razvođe, basen, vrste jezera, kraška, eolska, lednička... - napisao je on kao opis fotografija iz uždbenika i dodao:
- Sve to kompresovano je na dve strane uz kratka objašnjanja. Ovo može da se nauči samo napamet bez razumevanja. Deca to i rade. Uz otpor.
Ova njegova izjava je pokrenula lavinu komentara, a reakcije ljudi su razne. Od onih koji se slažu sa njim, preko ljutih i besnih kojima nije jasno u čemu je problem. Neki od komentara su sledeći:
- Došla sam ovde samo da izbrojim "tako su i meni, pa šta mi fali" odgovore. Nisam razočarana.
- Ajde liče, ne lupetaj! Sve ovo isto je i moja generacija učila u osnovnoj školi. Jok, izbacite sve po vama suvišno i razvijajte tako buduće ravnozemljaše.
- Slažem se da ima previše predmeta i podpredmeta, ali neke osnovne stvari treba da se znaju. Iz OTO-a uče vrste vijka i opterećenje vijka - to mislim da je malo previše detalja, osim za strukovne škole.
Informer
- Ne vidim šta je ovde sporno, mi smo sve to svojevremeno učili a neki od nas se još uvek sećaju.
- Apsolutno se slažem sa vama. Ja bih u geografiju uveo samo to da je zemlja okrugla da ima vode i da ima zemlje i dosta. Suvišne i komplikovane pojmove poput: reke, mora, planine i slično bih izbacio.
- To pričam odavno. Količina novih pojmova i novog gradiva obrnuto proporcionalna izlaznom rezultatu, tj.znanju. Vratiti obim gradiva i literature na vreme kako je bilo sedamdesetih godina. To je prava mera za sticanje funkcionalnog znanja.
- Najbolje da deca uopšte ne uče nove reči. Isto ovako se učilo i 80ih godina, uvodna lekcija sa objašnjenjima pojmova, koji se kasnije pominju i u ostalim lekcijama.
- Određena terminologija će uvek biti nova i samim tim neophodna da se nauči po imenu - “napamet”. Geografija se uči 4 godine, a pre toga postoji ceo uvod u istu u prethodne 4. Šta ćemo tek sa ćelijom,mitohondrijom i hlorofilom? Neke stvari su opšta kultura koje bi trebalo znati.
A kakvo je vaše mišljenje o ovome?