18.06.2022.

07:00

Foto:

Vesti

SVE O NOVOJ DEONICI AUTO-PUTA OKO GLAVNOG GRADA! Obilaznicom oko Beograda za 23 minuta

Obilaznica oko Beograda u dužini od 47,4 kilometra biće kompletno završena u martu sledeće godine i tada će vozači od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta! Tako će za devet meseci san koji stanovnici prestonice snivaju duže od tri decenije postati java i u centru Beograda više neće biti gužvi zbog kamiona i stranaca koji prolaze kroz našu zemlju!

Završetkom poslednje deonice obilaznice na petlji u Bubanj potoku spojiće se i autoput za Niš sa severnim krakom Koridora 10 i 'Milošem Velikim'.

Informer

 

Najduži mostovi: 

Most preko Save 1.965 m
Sveta Petka 408 m
Železnička reka 406 m
Kijevski potok 571 m
Topčiderska dolina 597 m
Most preko železničke pruge 430 m

Uživanje u vožnji

Koliko je ovo veliki projekat, najbolje govori činjenica da će ova obilaznica imati pet petlji, četiri tunela i šest mostova dužih od 400 metara, od kojih je svakako najimpozantniji gotovo dva kilometra dug most na Savi kod Ostružnice.

Prema planu, odmah nakon završetka obilaznice počinju radovi i na deonici Bubanj potok - Pančevo, dugoj 31 kilometar, a izgradnja će koštati čak milijardu evra. Najvažniji deo ove deonice, koja će imati dva tunela, dva mosta i 12 nadvožnjaka, biće most na Dunavu kod Vinče dugačak više od 1.800 metara.

Uvod u sve ono što nas čeka početkom sledeće godine viđen je u sredu, 15. juna - puštena je u saobraćaj pretposlednja deonica obilaznice od petlje Orlovača do Straževice duga četiri kilometra. Ovaj sektor, vredan 207 miliona evra, bio je možda i najkomplikovaniji za izgradnju zbog tri mosta i tunela Straževica, dugog 772 kilometra, ali su kineska kompanija "Pauer Čajna" i azerbejdžanski "Azvirt" uspeli da se izbore sa svim izazovima.

Informer

 

ČINJENICE O OBILAZNICI:

- četiri saobraćajne trake širine po 3,75 m
- dve zaustavne trake širine 3 m
- razdelna traka 4 m

Pratite znake

Reporteri Informera obišli su obilaznicu od Ostružnice do Straževice. Krenuli smo iz pravca Sajma, prošli veliku raskrsnicu na obrenovačkom putu, gde je skretanje za Železnik i Sremčicu, i već nakon nekoliko stotina metara, pre naselja Ostružnica, naišli smo na petlju gde vas znaci usmeravaju da skrenete desno ukoliko želite da idete za Niš, Novi Sad ili na autoput "Miloš Veliki".

Informer

 

Najduži tuneli: 

Lipak 665 m
Železnik 699 m
Straževica 772 m
Beli potok 360 m

Nakon što skrenete i 'popnete' se na petlju, postoji još jedno račvanje, gde vam znaci pokazuju da pravo nastavite obilaznicom za Niš ili da skrenete desno ka Surčinu, Novom Sadu ili autoputu 'Miloš Veliki' i tu je važno da pratite znak za Niš, kao i tokom cele vožnje obilaznicom. Na samom početku ove rute prolazite kroz moderan tunel Lipak, a nakon nekoliko minuta i kroz tunel Železnik. Nakon toga stižete do petlje Orlovača, gde vam je ponuđeno isključenje za Čukaricu ili Gornji Milanovac, odnosno Ibarsku magistralu, ali i tu nastavljate pravo i, naravno, pratite znak za Niš. Veoma brzo stići ćete i do tunela Straževica, u kome je potpuno crni asfalt. Posle Straževice imate kružni tok na kome birate da li ćete nastaviti pravo ka Bubanj potoku ili skrenuti desno ka Resniku. U martu, kada se završi cela obilaznica, biće omogućeno i skretanje levo, ka Rakovici. Tu nastavljate put ka Bubanj potoku, gde se potom uključujete na autoput za Niš.

Spajanje autoputeva

Gradnja poslednje faze prstena od Bubanj potoka do Pančeva počeće da se radi sledeće godine, čime će se povezati južni i istočni Beograd, odnosno južni krak autoputa, koji vodi ka Bugarskoj i Grčkoj, i budući istočni autoput od Pančeva, preko Vršca ka Rumuniji.