26.08.2022.

19:09

Foto:

Vesti

SRBIJA VAPI ZA OVIM ZANIMANJEM!

Aleksić je za Tanjug objasnio da u našoj zemlji fali mnogo više vozača autobusa nego vozača kamiona.

- Problemi sa nedostatkom profesionalnih vozača krenuli su pre više od deset godina, odnosno sa ukidanjem obaveznog služenja vojnog roka, jer je ranije upravo u vojsci produkovan veoma veliki broj vozača. Takođe je podignuta starosna granica za pristup profesiji posebno kada je reč o vozačima autobusa jer kod nas vozački ispit za vožnju autobusa može da se polaže tek sa 24 godine, a u nekim zemljama je to moguće već sa 18 godina - ističe on.

Navodi da je do manjka vozača došlo i zbog demografske slike u Srbiji odnosno starenja stanovništva i smanjenja populacije, a sve to u situaciji kada se u zemlji otvaraju fabrike i transportne usluge su sve traženije.

Prema njegovim rečima, nedostatak ove radne snage podstaknut je zakonskim odredbama kojima se ograničava radno vreme vožaca što je od 2015. godine još više povećalo potrebe za vozačima.

- Imamo veliku fluktuaciju zaposlenih i situaciju da nedostatak radne snage ne dozvoljava dobru selekciju pa je zbog toga i kvalitet usluge značajno pao. Na to upozoravamo godinama i nešto bi konačno moralo da se preduzme - smatra Aleksić.

Informer

U deficitu smo sa vozačima autobusa



Objašnjavajući zašto i pored dobrih plata ljudi nerado idu u vozače kaže da tome između ostalog doprinosi i to što nije lako odnosno što mnogo košta da se postane profesionalni vozač.

- Neophodno je izdvojiti veliku sumu novca da se obavi obuka i položi ispit, a kasnije vozači svake godine moraju da idu na jednodnevnu obuku koja takođe puno košta - kaže on.

Komentarišući izjave samih vozača koje su se poslednjih dana mogle čuti, a povodom autobuskih nesreća, da moraju da rade i više nego što je zakonom propisano, te da voze umorni, Aleksić kaže da to ne bi smelo da se događa.

- Sami vozači ne bi trebalo na to da pristanu. S druge strane nedostatak vozača nameće da neki neodgovorni poslodavci vrše pritisak na svoje zaposlene da krše zakone - navodi sagovornik Tanjuga.

Dodaje da je u Srbiji 2015. godine uvedeno licenciranje pravnih društava da bi se obavljala delatnost, što između ostalog podrazumeva da postoje finansijska sposobnost, profesionalni ugled koje omogućavaju prevozniku da bi se bavio određenom delatnošću.

- To nije do kraja primenjeno u Srbiji, kod nas nema kumulacije kazni i odgovornosti tako da nesavesni poslodavci urušavaju ugled onih dobrih koji vode brigu i o zaposlenima i o putnicima i o vozilima - navodi Aleksić.

Ističe da će istraga utvrditi uzroke nesreća i dodaje da je važno da se saznanja do kojih se dođe, primene na taj način da se promeni zakonska regulativa i ona unapredi tako da se takve stvari više ne dešavaju.