03.09.2022.

07:00

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

Vesti

SVE TAJNE VINSKOG SAJMA - PROMOCIJA VIŠE OD 400 VINARIJA U BEOGRADU! Od Đokovića, do 'Luj Vitona' i Hilandara...

Međunarodni sajam vina Vinska vizija 'Otvorenog Balkana', pod pokroviteljstvom vlada Srbije, Severne Makedonije i Albanije okupio je više od 400 izlagača iz 22 zemlje sa ogromnim izborom autohtonih vina, a svoje 'piće bogova' na ovoj manifestaciji predstavio je i Novak Đoković.

Porodica Đoković kupila je zemlju u Šumadiji da bi proizvodila vino, a Novakov stric Goran je glavni u tom poslu. Pre nekoliko godina kupili su pet hektara zemlje u selu Lipovac, smeštenom između Aranđelovca i Topole. Kako saznajemo, u ovom vinogradu se uzgajaju sorte šardone i širaz. Nedavno je i sam Novak na Instagramu objavio fotke sa poslednje berbe.

- Ovo je prva berba grožđa od koje su Đokovići napravili vino. Još nije na prodaju i može samo da se degustira - rekla je kratko hostesa na štandu Đokovića.

Svetska premijera

Sajam je privukao veliki broj izlagača iz celog sveta. Svakako je najveće interesovanje bilo za svetsku premijeru novog vina Bernara Arnoa, najbogatijeg Evropljanina i vlasnika multinacionalne kompanije LVMH ('Luj Viton Henesi Moet'). Reč je o vinu 'The Pale', napravljenom od grožđa sa najboljih parcela Provanse, u Francuskoj.

Posetioci ovog sajma imali su priliku i da probaju vina manastira Hilandar.

- Vino se u manastiru proizvodi od 1198. godine, otkad je manastir osnovan. Šezdesetih godina prošlog veka stari vinograd je u potpunosti iskrčen i obnovljen. Pored očuvanja starih vinograda, manastir Hilandar je 2008. godine obnovio vinograd na Savinom polju, dva kilometra od manastirskog kompleksa, na obali Egejskog mora. Na našem štandu može se degustirati i vino za pričest, koje se koristi u crkvenim obredima i ne može se kupiti na našem tržištu... - rekao nam je Stefan Milenković iz Zadužbine manastira Hilandara.

Vina iz Južne Amerike

Prvi put su zvanično predstavljena i vina iz Južne Afrike, Australije, Kalifornije, Čilea i Argentine.

- Koliko je sajam značajan za promociju Srbije, govori i podatak da su najprestižniji svetski magazini koji se bave vinom, 'Falstaf' i 'Dekanter', poslali svoje novinare da izveštavaju iz Beograda - kažu organizatori.

Ministarka Tatjana Matić kaže da se potencijali 'Otvorenog Balkana' vide upravo u ovakvim, inovativnim inicijativama, kao što je međunarodni sajam vina, i da je zajedništvo jedini put kojim zemlje mogu ići u 'svetliju budućnost', pri čemu ekonomska saradnja i turizam čine 'vezivno tkivo koje će ih na tom putu držati zajedno'.

- Čvrsta rešenost Srbije, Albanije i Severne Makedonije da kroz ekonomsku saradnju emancipuju, unaprede i ponovo 'brendiraju' region Zapadnog Balkana kao jedinstven kulturni i turistički prostor, vodi ka još prisnijoj i snažnijoj regionalnoj saradnji, za dobrobit stanovništva celog regiona. Sigurna sam da će nas i projekat Vinski putevi 'Otvorenog Balkana' voditi upravo u tom smeru. Sve što smo do sada postigli snažno nas ohrabruje i uverava da ćemo već u bliskoj budućnosti ostvariti mnogo više - ocenila je Matićeva.

Izvoz srpskih vina u Kinu

Na sajmu Vinska vizija 'Otvorenog Balkana' u Beogradu potpisani su i prvi veliki ugovori. Kineska kompanija 'Ningbo' i srpske vinarije 'Mrđanin' i 'Đurđić' potpisale su ugovor o izvozu 110.000 boca u vrednosti od 800.000 evra.

Kompanija 'Ningbo' ima prodavnice u 50 gradova širom Kine. Ta kineska kompanija pokrenula je i platforme za e-trgovinu 'Srpska prodavnica', što je dovelo do značajnog povećanja prodaje srpskih proizvoda u Kini. Planiraju i da početkom novembra 2022. godine u Srbiji promovišu potpuno novu platformu, koja će objediniti prodaju srpske vinske industrije na kineskom tržištu.