17.10.2022.

10:40

Foto: Promo

Vesti

MAJ NEJM IZ ŠUZ, VALTER ŠUZ! Mlada dizajnerka i preduzetnica Katarina Velterović Zmijanac, stoji ispred brenda "Valtershoes"

Ručno pravljene cipele nastaju i iz želje da se zanatstvo sačuva od izumiranja odnosno potpunog nestajanja u sve brže dolazećim IT i sličnim industrijama, kaže Katarina Valterović Zmijanac, koja ponosno stoji ispred brenda "Valtershoes".

Mlada dizajnerka i preduzetnica spojila je lepo i korisno i svoju želju iz studentskih dana pretvorila u biznis.

Žene su inspiracija

- Moj cilj je da stvaram male serije cipela koje su pre svega udobne, maksimalno kvalitetne. Onaj osećaj da se u svojim cipelama osećate "kao kod kuće", ali i da one "nose" ceo stajling upečatljivim dizajnom koji nikog neće ostaviti ravnodušnim - kaže Katarina.

Ko stoji iza "Valtershoes-a" i koliko vas ima najčešće je postavljano pitanje preduzetnici i osnivačici ovog brenda.
- Samo ja. Ime brenda i proizvodnja idejno su potekli od mene - kratak je odgovor dizajnerke Katarine.

Informer

Uživa u poslu Katarina Valterović Zmijanac

Studiranje modnog dizajna i izrada odeće od kože počeli su najpre kao hobi, a danas su se razvili u pravi biznis. Kožna, ručno pravljena ženska obuća sofisticiranog dizajna ideja je vodilja ovog ručno rađenog brenda. Iz mora obuće serijske proizvodnje obuća "Valtershoes" izdvaja se fokusom na udobnost i ličnim pristupom onima kojima se brend obraća.

Katarina inspiraciju nalazi u ženama svih profila, kako u uspešnoj i zaposlenoj ženi, tako i u studentktinji, a razvoj brenda od ideje do realizacije praćen je godinama iskustva u domaćim zanatskim radionicama.

Kako kaže mlada dizajnerka, svaka žena je idealna i treba da pomaže jedna drugoj.
- Jako me raduje činjenica da "Valter" cipele nose žene autentičnog stila, neobičnog ukusa i one koje cene različitost. Snažne i ženstvene - baš takve su i moje mušterije iz snova - nedavno je objasnila Katarina.

Informer

Ručno pravljenje cipele 

Ručni rad nestaje

Istina je, nažalost, da stari zanati sve više umiru. Retko ćete naći, na primer, dobrog šnajdera ili obućara koji vam može zalepiti cipele, ušiti rupe ili popraviti petu, i zbog samog nedostatka vremena pre ćete ih baciti i kupiti novi par nego krenuti u potragu za zanatlijom. Sama ta činjenica da neko za vas pravi ručni rad mene zaista raduje i motiviše da stvaram.

Veliku potvrdu da radi pravu stvar dobija od svojih brojnih mušterija, kaže Katarina, od kojih neretko dobija i poklone, što je, smatra, posledica stava brenda da kupci tačno znaju ko, kako i koliko za njih proizvodi.

Ova mladi i uspešna preduzetnica veruje da svaki brend ima svoj put, koji možda nije uvek lak. Njen cilj je da stvara male serije koje će biti maksimalno kvalitetne, unikatne i drugačije od ostalog na tržištu. Za to su, pored znanja, potrebni i ideje i dosta vremena.

Nastaju u mašti

- Svaki proces stvaranja iziskuje vreme i nekada izgleda da nešto ne može da bude kako ste zamislili. Zanimljivo je što na kraju uvek može - ističe Katarina.

Na pitanje kako nastaju "Valter" cipele Katarina kaže:
- Nastaju prvenstveno u mojoj mašti. A onda kreće ceo proces prebacivanja mašte na papir, skicu, kalup, materijal, krojenje, šivenje, montiranje, pa sve dok je ne zapakujete u kutiju, kao neka magija. Svaki par je poseban i procesi izrade mogu da potraju, ali zato dobijamo unikat. Cipele se proizvode na zahtev kupca, a prodaju se u "Pokret 'Koncept Store-u'" kao i "Katoi studiju". "Valter" tim čine stare zanatlije i dobre ideje pre svega.

Informer

Unikatne cipele

Svaki put kada kreiram novi model, razmišljam kako bi izgledala i bila stilizovana žena koja želi da ih nosi. I to je uglavnom isti odgovor: jednostavna žena kojoj je prvenstveno bitna udobnost i koja dozvoljava cipelama da govore za ceo stajling. Umerena doza bunta i ženstvenosti u isto vreme. Tako ja doživljavam "Valter", kao priču za sebe.

I muzika inspiriše

Muzika je večita inspiracija. Dok stvaram, volim da slušam umetnike čija muzika je iskrena i ima smisla, kao što je recimo Džejms Blejk, Bonobo na Radio-televiziji Srbija i drugi.