03.03.2023.

17:42

Foto: Nordeus fondacija

Vesti

Izabrano 11 srednjih škola koje do kraja godine dobijaju Mejkers labove - učionice budućnosti zaučenje, istraživanje i inovacije

- Na konkurs Grupe za obrazovanje prijavilo se 60 srednjih škola svih profila iz cele Srbije, a 11 škola kole koje su pokazale najveći kapacitet i potencijal za inovativni rad sa svojim đacima i veliku želju da ga usavrše u skladu sa privredom i naukom 21. veka, dobiće svoje Mejkers labove tokom ove godine. Na ovaj način, pridružuju se mreži postojećih Mejkers labova što podrazumeva ne samo renoviranje i opremanje prostora, već i punu podršku u njihovom radu: edukaciju i podršku nastavnicima, vannastavne programe u skladu sa interesovanjima i potrebama učenika, kao i povezivanje sa stručnjacima iz privrede, nauke, kulture i drugih relevantnih oblasti društva.


Od ove godine, inspirisani udruženim radom Grupe za obrazovanje, projektu se pridružuju i prve kompanije, nacionalni partneri inicijative, koje se svojim znanjem i proizvodima udružuju kako bi Mejkers labovi bili što kvalitetnije izgrađeni. U pitanju su kompanije Henkel, Tarkett i ROMA company.

Informer


Srednje škole koje su izabrane na konkursu
● Tehnička škola u Knjaževcu
● Šesta beogradska gimnazija
● Prva beogradska gimnazija
● Osnovna i srednja škola sa domom učenika "Petro Kuzmjak" u Ruskom Krsturu
● Prva kragujevačka gimnazija
● Tehnička škola u Mladenovcu
● Poljoprivredno- hemijska škola ,,Dr Đorđe Radić" u Kraljevu
● Gimnazija u Vrnjačkoj Banji
● Elektrotehnička škola "Mija Stanimirović" u Nišu
● Medicinska škola "Dr Andra Jovanović" u Šapcu
Ove godine, Mejkers lab će prvi put dobiti i škola koja ima dvojezičnu nastavu, kao pilot projekat, a to je Srednja škola “Sezai Surroi” u Bujanovcu.

Informer


Krajem prošle godine, prve Mejkers labove u Srbiji dobile su škole: Medicinska škola u Čačku, Školski centar “Nikola Tesla” u Vršcu, Zaječarska gimnazija i Tehnička škola “Rade Metalac” u Leskovcu. Grupa za obrazovanje, pored izgradnje Mejkers labova, radi i na izgradnji zajednice koordinatora i nastavnika iz Mejkers labova, te je tako organizovano i prvo zajedničko okupljanje u februaru, koje je za temu imalo upoznavanje, deljenje dosadašnjih iskustava i planiranje aktivnosti za ovu godinu. U postojećim Mejkers labovima se uveliko odvija redovna nastava, ali i vannastavne aktivnosti poput razvoja učeničkih kompanija, naučnih sekcija, školskih klubova i slično. Sledeće okupljanje obuhvatiće i koordinatore novih Mejkers labova, u cilju deljenja znanja i jačanja mreže Mejkers labova.

Informer


Udruženi za izgradnju sistema za podršku obrazovanju

Grupa za obrazovanje okuplja četiri organizacije sa misijom unapređenja obrazovanja u Srbiji, koje su se udružile kako bi zajedno pokrenule što relevantnije promene i pomogle pre svega nastavnicima i školama, da u učionice uđu znanje i iskustvo 21. veka, učenje kroz iskustvo, projekte i inovacije. U pitanju su Nordeus fondacija, Dostignuća mladih u Srbijii, Centar za promociju nauke i Inicijativa Digitalna Srbija.

Inspirisani primerom, od ove godine se pridružuju i prve kompanije, nacionalni partneri inicijative, čiji su znanje i proizvodi takođe komplementarni i žele da pomognu da profesori i đaci rade u što kvalitetnijem okruženju. Kompanije Henkel, Tarkett i ROMA company će za svih 11 labova obezbediti građevinske materijale i iskustvo svojih stručnjaka. Na ovaj način pomažu i da više sredstava odlazi na potrebnu opremu i labove u programima.
“Želimo da pokažemo koliko možemo zajedno da postignemo za obrazovanje dece u Srbiji, a onda i da inspirišemo druge da nam se pridruže jer smo sigurni da svako može na neki način da doprinese - deleći znanje, vreme ili bilo koji drugi resurs. Ove tri kompanije su sjajan primer i zahvalni smo im na poverenju i posvećenosti. Otvorili smo zajedno krug partnera od poverenja koji zajedno radi na zajedničkoj misiji koja treba da pomogne celom društvu”, istakao je Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.


O Mejkers labovima
Mejkers lab je jedinstven inovativni i multidisciplinarni prostor, urađen po modelu učionice budućnosti, koji podstiče eksperimentisanje i preduzimljivost kod učenika, dok nastavnicima omogućava da na inovativan način pristupe nastavi povezujući više oblasti u okviru jednog školskog časa. Praktičnom primenom stečenog znanja, učenici su ohrabreni da svoje ideje pretvaraju u delo a upoznavanjem sa različitim oblastima stvaraju jasniju sliku o svojim budućim karijerama.