30.03.2023.

15:27

Foto: printscreen

Vesti

PARKIRANJE NA TROTOARU, DOZVOLJENO ILI NE!? Pitanje koje večno muči vozače, zakon kaže jedno, ali šta se dešava u praksi?!

Upravo zbog te muke se vozači snalaze kako znaju i umeju, a to snalaženje vrlo često podrazumeva parkiranje na trotoaru.

Šta kaže zakon?

Zakon kaže da je trotoar posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka. Dakle, "prvenstveno" - ne isključivo. 

Zakon čak i dozvoljava parkiranje na trotoaru, ali samo pod jasno određenim uslovima: Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na trotoaru, osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza.

Kada je parkiranje na trotoaru dozvoljeno?

Mora da postoji saobraćajni znak da je dozvoljeno parkiranje, da se auto parkira uz ivicu kolovoza i mora da ostane najmanje 1.6 metara slobodnog prostora za pešake. Sa druge strane, vozači kažu da jednostavno nemaju gde da parkiraju. Često ni traženje parkinga daleko od kuće/stana ne pomaže.

Jednostavno, mnogo je više automobila nego regularnih parking mesta, bez obzira da li se plaćaju ili ne.

Parkiranje na trotoaru je dozvoljeno isključivo:

1) ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom
2) ako ostaje slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara
3) ako taj prolaz nije uz ivicu kolovoza

Pešaci, naravno, imaju puno pravo da kažu da ih takva objašnjenja ne interesuju. Oni imaju pravo po zakonu da se slobodno kreću trotoarom.

Informer

Naći parking postaje sve veći problem za vozače

Šta je rešenje?

Rešenja nema na vidiku, nažalost, iako se o ovom problemu govori već dugo. Podzemne garaže u centru svakog grada sa nedostatkom parkinga neće pomoći onima koji ne žive u blizini takve garaže. Generalno, ovaj problem postaje sve veći. Možda je stoga vreme za neka "iracionalna" rešenja, pošto već ne možemo da nađemo racionalna?

Na primer, da se ulica koja je posebno problematična pretvori u jednosmernu, a traka koja je sada "višak" pretvori u parking.

Uostalom, to je recept koji su vozači samoinicijativno počeli odavno da primenjuju na nekim lokacijama. Jedino što ulica nije zvanično jednosmerna iako ima samo jednu traku, pa se problem mimoilaženja rešava na razne načine.

Takođe bi bar malo pomoglo kada se na parkinzima ne bi sadilo drveće između parking mesta, pošto zauzima mnogo prostora. I neretko svojim korenjem izdigne podlogu toliko da je parkiranje pored drveta gotovo nemoguće. Tu između brojnih pešaka i ponekih dečjih kolica slalom voze automobili, kombiji i kamioni koji snabdevaju prodavnice, pekare, itd.