11.11.2023.

09:04

Foto: MGSI

Vesti

Krenuli radovi na pruzi Niš-Dimitrovgrad: "Vozovi više neće prolaziti kroz centar grada"

Prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića realizacija ovog projekta počinje radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra, a radovi kreću od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.

- Deonica Staničenje-Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo-Dimitrovgrad dužine 86 kilometra. Rekonstrukcija i modernizacija pruge Sićevo-Dimitrovgrad obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice, a rok za završetak radova je 1.276 dana - rekao je Vesić.

Vesić navodi da će se radovi između Staničenja i Pirota odvijati u vremenskim intervalima od 36-očasovnih "zatvora" koloseka na ovoj pruzi.

Informer

Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada neće se odvijati, a teretni će funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj, napomenuo je ministar.

Vesić ističe da je realizacija ovog projekta decenijama bezuspešno obećavana, ali da će se zahvaljujući viziji predsednika Aleksandra Vučića konačno steći uslovi za veći tranzitni železnički saobraćaj kroz Srbiju, a istovremeno i rešiti pitanje niškog železničkog čvora i saobraćaja u ovom gradu.

- Ovim projektom biće otklonjena saobraćajna uska grla između Srbije i Bugarske, biće povećan kvalitet i skraćeno vreme putovanja, a vozovi više neće prolaziti kroz centar grada, već novoizgrađenom železničkom obilaznicom oko Niša - kazao je Vesić.

Ministar je naglasio da će se rekonstrukcijom i modernizacijom železničke pruge Niš-Dimitrovgrad obuhvatiti, rekonstruisati, modernizovati i elektrificirati postojeće pruge Niš-Dimitrovgrad, kao i izgradnja nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, čija je izgranja planirana za 2024. godinu, te modernizacija signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.

Dodao je da se projekat finansira iz kredita Evropske investicione banke i Budžeta Republike Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

"Kada sam izabran za ministra prošle godine, obećao sam da će jedan od mojih prioriteta biti pokretanje ovog projekta. Rekonstrukcijom i elektrifikacijom pruge Niš-Dimitrovgrad, Koridor 10 postaje konkurentniji transportni pravac, čime će se stvoriti uslovi za veći tranzitni saobraćaj kroz Srbiju, kao i između naše zemlje i Bugarske", zaključio je ministar Vesić.