Foto: Informer/društvene mreže
Vesti
Ispovest nastavnice iz Amerike! Đaci u Srbiji kao primer drugima
Tamara, koja se na TikToku predstavlja pod imenom „vukiidukiimiki", u Ameriku je otišla u septembru, a već na startu je uočila razlike između naših i tamošnjih učenika.
- Prvu stvar koju sam primetila da se razlikuje u odnosu na naše škole jeste da učenici ovde baš nemaju nikakav dres-kod. Dolaze u jako kratkim šortsevima, kratkim majčicama. To je kod nas recimo postalo pitanje u poslednje vreme. Profesori se ljute, ne dozvoljavaju. A ovde kada sam im rekla da nema šanse da bi tako ušli na čas su se baš šokirali i smatrali da je to oduzimanje neke njihove lične slobode i da odevanje nije neki način da se ukaže poštovanje ustanovi - spričala je.
Informer
Kaže i da svi imaju duge nokte, roze kosu ili neki drugi fazon kojim "pokazuju svoju individualnost", a dodatno ju je šokiralo to što svi jedu i piju kafu na času. Njen video je privukao veliku pažnju, pri čemu mnogi smatraju da je škola ipak mesto gde bi kako profesori tako i đaci morali biti pristojno obučeni.
- Mi, mislim na učitelje, nastavnike i profesore imamo malo drugačiju percepciju realnosti, posebno stariji profesori. E sad, šta je moja dilema, da li je važno doći pristojno i nepristojno se ponašati ili obrnuto, biti 'nepristojno' obučen a imati poštovanje i ponašati se kako treba. Ovde u Americi se učenici, za moj ukus, oblače nepristojno, ali se ponašaju izuzetno pristojno, barem u mojoj školi. S druge strane, kod nas učenici dođu pristojno pa sam opet doživela da mi đak kaže 'Ne mogu da pišem, olovka mi je otišla na godišnji odmor - objasnila je Tamara, priznajući da je jedno forma a drugo suština - u ovom slučaju ophođenje prema profesorima.
Tamara je i u nekoliko drugih snimaka govorila o američkom obrazovnom sistemu, pa je u jednom konstatovala da su predrasude "skoro 90 posto istinite".
- Iskreno, na žalost, sve predrasude koje imamo o njihovom obrazovnom sistemu su skoro 90 posto istinite. Sve ono što vidite kroz šaljive videe o njihovoj geografiji ili opštoj kulturi, sve je tako u stvarnosti. Naravno ja kada sam održala prezentaciju o Srbiji, već sledećeg časa bilo je 'Sibir, Slovačka, Slovenija, Srbija, Sirija, sve je to isto njima. Uopšte nemaju predstavu o svetu izvan Amerike. I ono drugo što mi je jako čudno jeste da ne znaju ni esej kako da pišu - to je nešto što se kod nas u srednjoj školi podrazumeva. Mislim da smo u odnosu na njih u toj nekoj prednosti jer mi imamo opšte obrazovne predmete, svi su obavezni i ljudi uče. A ovde još u osnovnoj mogu da biraju i može se desiti da neko nema informatiku, ili neki jezik i posle sve to mora da nadoknađuje i zaostaje - objašnjava ona.
Ipak, kaže da joj se sviđa njihovo "učenje zasnovano na veštinama".
- Dakle, znanje veština a ne sadržaja. Kod nas je obrazovni sistem zasnovan na sadržaju, na onom što se uči na materijalnim činjenicama, dok oni više rade na veštinama - kako ja ovo mogu da iskoristim na poslu koji ću raditi u budućnosti. Što se mene tiče, ja bih ova dva spojila da idu u paketu, nisam pristalica da bude 100 posto jedan ili 100 posto drugi, jer očigledno da nijedan ne daje baš najbolje rezultate - zaključila je Tamara.