19.11.2023.

18:10

Foto: Shutterstock, beta

Vesti

Hoteli u Beogradu danima krcati... A tek će biti

Labović je za Tanjug istakla da je značajno i to što događaju prisustvuje veliki broj stranih izlagača, kao i to što je Srbija ponovo predstavljena kao značajna učesnica u ukupnoj ponudi vina u svetu.

- Hoteli u Beogradu nisu puni ova četiri dana, već i u onih nekoliko dana pripreme. Vrlo visoko smo se pozicionirali u čitavoj Evropi kada je ovaj događaj u pitanju, što pokazuje i broj izlagača, ali i značaj i renomiranost ocenjivača koji su došli da ocene vina - rekla je Labović.

Dodala je da je jednako važno i to što je ovo dobra prilika da se vina Srbije još bolje pozicioniraju u svetu.

- Veliki broj profesionalnih kupaca je došao na ovaj događaj, što će, verujemo, rezultirati u još većem izvozu naših vina u čitav svet - navela je ona.

Labović se osvrnula i na predstojeću zimsku turističku sezonu i navela da je, sudeći po rezervacijama, popunjenost već prilično velika.

- Planinski centri su vrlo traženi u tom periodu i naravno za zimski raspust. Nadamo se da će ova zimska sezona biti dobra, da će biti dovoljno snega tako da potraje duže. Ono što je interesantno je i da su nam banje popunjene, naročito tokom novogodišnjih praznika, tako da zahvaljujući svemu tome, očekujemo da ovu godinu završimo vrlo uspešno kada je turizam u pitanju - podvukla je Labović.

Kada je reč o stranim turistima, Labović je navela da ih je najviše iz iz Rusije, zatim iz Turske, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Kine, kao i iz Nemačke.

- Dosta se povećao broj turista iz Rumunije, iz Bugarske, tako da i dalje imamo šarolik dijapazon turista koji nam dolazi. Od ukupnog broja noćenja, nekih 44 odsto, su nam inostrani turisti, što je porast od 17 odsto u noćenjima u odnosu na prošlu godinu koja je bila rekordna godina za naš turizam - navela je Labović.  

Ona je dodala da inostrani turisti najčešće dolaze u Beograd i Novi Sad, na Zlatibor, Kopaonik, u Vrnjačku Banju, Niš i Kragujevac.  

- Sve češće se odlučuju i za boravak van gradova što nas jako raduje i to upravo i zahvaljujući sve boljim i kvalitetnim smeštajnim kapacitetima koje imamo - rekla je ona.  

Osvrnula se i na promotivnu kampanju događaja Expo 2027.  

- Nedavno smo imali nastup na sajmu turizma u Londonu gde je centralna poruka bila upravo da smo organizatori ovog Expo-a. Imamo više kampanja koje ćemo realizovati do samog događaja. Deo kampanja će biti usmeren izlagačima, odnosno zemljama koje treba da dođu i da se predstave na Expo-u, a drugi deo turistima, odnosno posetiocima - istakla je direktorka Turističke organizacije Srbije.