Vesti
Od Beograda do Novog Sada put kraći za 20 km! Fruškogorski koridor povezaće Bačku, Srem, Posavinu i Podrinje!
Kada se završe radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, put od Beograda do Novog sada skratiće se za 20 kilometara!
Ova saobraćajnica će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije. Koridor će se nadovezati i na deonicu Ruma-Šabac-Loznica, a radovi su ovih dana i više nego intenzivni na gradnji najdužeg tunela u Srbiji - Fruškogorskog tunela dugog 3,5 kilometara.
Ova brza saobraćajnica imaće četiri trake, širine 3,5 metara, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. Sa tunelom i mostom Fruškogorski koridor povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
Kraj radova 2026.
Posle završetka tunela, Fruškogorski koridor biće spojen sa Novim Sadom, uključujući i most kod Petrovaradina, najavio je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
- Ovu saobraćajnicu spojićemo sa već izgrađenom deonicom Ruma - Šabac sa nastavkom prema Loznici, odnosno autoputem Beograd - Šid i kod Novog Sada sa deonicom koja ide od Beograda ka Novom Sadu i Subotici, kao i sa budućom trasom Beograd - Zrenjanin, sa čijom izgradnjom počinjemo tokom ovog meseca - naveo je Vesić.
Trasa Fruškogorskog koridora
Trasa Fruškogorskog koridora ima 47,7 kilometara i podeljena je na četiri deonice:
Deonica 1: Petlja "Autoput E-75" - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta od Žeželjevog mosta do petlje "Autoput E-75"
Deonica 2: Paragovo - početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik
Deonica 3: Petlja "Kać" - Petrovaradin (Autoput E-75)
Deonica 4: Obilaznica oko Rume
Radovi na mostu u okviru Fruškogorskog koridora takođe se izvode u skladu sa dinamikom i uskoro će, kako obećavaju nadležni, biti povezane obe obale Dunava. Kada radovi budu gotovi, vožnja od Novog Sada do Beograda biće kraća za čitavih 20 kilometara i omogućiće da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, a doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini.
Bolji kvalitet života
Aleksandra Ćirić, predsednica opštine Ruma, smatra da se ovakvim projektima na delu pokazuje da se radi na unapređenju kvaliteta življenja na globalnom planu.
- Bitni su nam autoputevi i investicije, jer oni donose bolji život građanima. Međutim, isto tako smo u praksi pokazali da podjednako mislimo i na lokalne potrebe stanovnika. Želimo da svako naselje u našoj opštini bude upravo to mesto idealno za život i zato kontinuirano ulažemo u sve sfere života, važni su nam i opštinski putevi koji povezuju naša sela i realizujemo projekte za unapređenje društvenog i kulturnog života - kaže Ćirićeva.
O Fruškogorskom koridoru
* vrednost radova 606 miliona evra
* dužina 47,7 kilometara
* kraj radova 2026. godine
* imaće najduži tunel u Srbiji, Iriški venac - 3,5 km
* most preko Dunava dužina 1.663 metra
Izgradnjom Fruškogorskog koridora dužine 47,7 kilometara, koja je počela 2021, i projektom Ruma-Šabac-Loznica, Vojvodina će se povezati sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije. Biće bolje povezani važni regionalni centri kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovaj putni pravac predstavlja i posrednu vezu Srbije sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom.