01.12.2023.

09:34

Foto: Rina

Vesti

Najteža deonica autoputa "Miloš Veliki" gotova do juna 2024: Od Beograda do Požege za 90 minuta

Gradnja autoputa Preljina-Požega na Koridoru 11 počela je u maju 2019. Dužina deonice iznosi 30,9 kilometara, dok je vrednost radova oko 450 miliona evra. Kada budeo završena, deonica će biti deo autoputa Beograd-Južni Jadran u dužini od 258 kilometara. Na ovoj deonici auto-puta "Miloš Veliki" nalaze se tuneli - Munjino brdo, Laz i Trbušani, a povezaće Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga - Moravički i Zlatiborski. Radi se o vrlo teškoj trasi za izgradnju, s obzirom na to da je 40 odsto u tunelima i mostovima.

Informer

Govoreći o gradnji puteva u našoj zemlji, predsednik Vučić izjavio je da je sadašnja vlast rešila da nešto uradi za naš narod i promeni lice Srbije.
- Govorili su za autoput: "pa nemoj kroz tu opštinu, daj malo ovamo", a niko nikad ništa ne uradi. Ali to da sede i da pričaju u kafani, da sede da pričaju uz jagnjetinu i da objasne po jedno stotinu puta kuda treba da ide autoput, to su svaki dan radili - svi političari u ovoj zemlji. A onda smo konačno rešili da nešto uradimo za naš narod. Rešili da promenimo lice ove zemlje. Rešili smo da pokažemo da možemo nešto da napravimo - rekao je Vučić.

Najteža deonica

Istakao je da se sada završava najteža deonica autoputa Miloš Veliki.
- Autoput do Požege je najteži deo autoputa, zbog tunela Munjino Brdo i Laz. Ta dva tunela će biti drugi i treći po veličini, iza fruškogorskog. Svaki će biti dužine skoro tri kilometra. Kada to budemo završili, a završićemo za šest ili sedam meseci, biće nastavljena gradnja autoputa ka Arilju, Ivanjici, Dugoj Poljani i Sjenici - istakao je predsednik Srbije.
Dodao je da će se posle Požege ići ka Dugoj Poljani.
- Od Duge Poljane ka Novoj Varoši gradimo brzu saobraćajnicu da bismo mogli južno-zlatiborski deo Prijepolja, Priboja i Nove Varoši da spojimo sa autoputem - rekao je Vučić.

Informer

Najavio je i da će se graditi i brza saobraćajnica prema Užicu do Bele zemlje, ka Višegradu. 
- Time bismo rešili i Zlatibor i Mokru Goru, taj prelepi deo Srbije, ali i Užice, da u ovaj grad možemo da dovodimo mnogo više investitora i otvaramo fabrike - istakao je Vučić.

Zahtevni tuneli

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će do februara sledeće godine biti završena petlja Lučani, a da će kompletna deonica auto-puta "Miloš Veliki" od Pakovraća do Požege biti kompletirana nakon toga.
- Veoma je zahtevna geologija na ovoj deonici, posebno u tunelu Munjino brdo. Važno je da dođemo do Požege, jer od ovog grada kreću dva auto-puta, jedan prema Republici Srpskoj prema Kotromanu, a drugi prema Crnoj Gori, suštinski dva najvažnija auto-puta - rekao je Vesić.
Inače, od Pakovraća do Požege biće izgrađeno 10 nadvožnjaka, 26 mostova i pomenuta tri tunela. Kako su ranije istakli inženjeri, na tunelu Laz su već u toku radovi na opremanju, a na tunelu Munjino brdo građevinski radovi su još u toku.

Tunel "Laz" - 2.850 metara
Tunel "Munjino brdo" - 2.780 metara
Tunel "Trbušani" - 278 metara