28.05.2024.

09:16

Foto: Shutterstock/Beta

Vesti

Amerikanac i Rus došli u Srbiju kod zubara, ne, nije vic: Šokirani cenom, nisu verovali koliko je jeftino

- U Argentini stomatološke usluge nisu napredovale, već je sve kao u Rusiji pre 20 godina. Iskreno, mi nemamo poverenja u taj sistem. Ovde sam došao prvenstveno da posetim porodicu, a pošto sam čuo da je stomatološka usluga dobra i po veoma pristupačnim cenama, rešio sam da ugradim krunicu. Neverovatno je da u Srbiji svi odlično govore engleski, možete da objasnite u čemu je problem i šta vas muči, a da doktori razumeju, veoma su ljubazni i trude se da vas u sve upute do detalja - objašnjava Yury Plotnikov i dodaje da se u ruskim i argentinskim ordinacijama sve radi mnogo grublje, dok se u Srbiji više obraća pažnja na to koliko je pacijentu ugodno tokom procedure.

- Takođe mi se dopada što ordinacije ne žele da vam izvuku novac po svaku cenu. Objasne vam kakvo je zdravlje vaših zuba i koje opcije su vam na raspolaganju, a na pacijentu je da donese konačnu odluku. Nema pritiska po tom pitanju. Celokupno iskustvo je izvrsno - zaključuje Yury u razgovoru za Biznis.rs.

Slično mišljenje deli i njegov prijatelj James Mahan.

- Išao sam u školu za stomatologe i slobodno mogu da kažem da je usluga u Srbiji čak na boljem nivou nego u SAD. Sve je komforno, po razumnoj ceni, i ono što treba napomenuti – procedure se obavljaju veoma brzo. Niko ne pokušava da vam proda više od onoga što vam je stvarno potrebno. Veoma sam impresioniran onim što sam video u ordinaciji - kaže James Mahan.

Kako stranci dolaze do srpskih ordinacija?

Kada na internetu ukucate sintagmu „dentalni turizam“, naići ćete na pregršt stomatoloških ordinacija koje nude svoje usluge pacijentima iz inostranstva – uglavnom uz besplatan transfer, smeštaj, čak i organizovano razgledanje grada. Vrhunska stomatološka usluga se podrazumeva, a neki čak daju i garanciju da ćete uštedeti.

Da li pacijenti u Srbiji dobijaju isti kvalitet usluge kao u inostranstvu i ko dolazi da radi zube u našoj zemlji?

Na ovu temu pričali smo sa Markom Cvijićem, vlasnikom portala WhatClinicSerbia (WCS), koji selektira najbolje dentalne klinike u Srbiji.

- Dentalnim turizmom se bavimo od 2015. godine. Bili smo među prvima koji su ovom delatnošću počeli da se bave na ovom nivou. Nakon dve-tri godine posao se razvio i uvećao se broj pacijenata. Najviše zainteresovanih za usluge naših stomatologa dolazi iz Austrije, Nemačke i Švajcarske, kao i iz Velike Britanije, Italije i Francuske, ali dolaze i pacijenti iz Amerike, Kanade i Australije - objašnjava Marko Cvijić.

On dodaje da njihov posao podrazumeva da dolaze do pacijenata iz inostranstva kojima su potrebne dentalne usluge i povezuju ih sa stomatološkim ordinacijama koje su u WCS sistemu.

- Lanac agencija sa kojima sarađujemo i preko kojih dolazimo do klijenata nalazi se po celom svetu. Imamo i naše agente koji nam šalju pacijente. U pitanju je već razrađen i razgranat posao koji funkcioniše - ističe Cvijić.

Kada je u pitanju stručnost i profesionalnost u obavljanju posla, Cvijić ima dobra iskustva sa našim klinikama i kaže da je u Srbiji taj standard na veoma visokom nivou, zbog čega se pacijenti i odlučuju da dođu, ali razlog su i značajno niže cene i u odnosu na region i Zapadnu Evropu, Ameriku i Australiju.

Navodi da za jedan implantat u SAD treba izdvojiti 6.000 evra, u Nemačkoj 2.500 evra, u Hrvatskoj 1.000, a u Srbiji „samo“ 400 evra. Nameće se pitanje – da li u Srbiji usluga i kvalitet materijala mogu da se mere sa svetskim standardima i kako je moguće da je ista procedura u toj meri jeftinija.

Prema rečima našeg sagovornika, u pitanju su isti materijali koji se koriste i u Nemačkoj ili Francuskoj, kvalitet usluge je često i na višem nivou, ali deo koji doktori naplaćuju je značajno manji.

Jednom rečju, za isti posao u svetu i kod nas „ruke“ naših doktora su jeftinije, što je, naravno, uslovljeno standardom i prosečnim zaradama naših građana.

- Vraćamo se na vreme kao što je bilo pre pandemije. Korona je usporila rast koji je bio očigledan pre 2020. godine i nadamo se još boljim rezultatima, jer Srbija ima veliki potencijal za razvoj dentalnog turizma - kaže Marko Cvijić.

Potencijal u dentalnom turizmu prepoznalo je i Ministarstvo zdravlja. Na njihovom sajtu, u odeljku Zdravstveni turizam, može se naći poziv za sve zdravstvene ustanove i privatne prakse kojima će, ako ispune određene kriterijume, biti omogućena promocija na svim nastupima naše države u inostranstvu, a u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Privrednom komorom Srbije, Turističkom organizacijom Srbije, Nacionalnom asocijacijom turističkih agencija Srbije (YUTA), osiguravajućim kućama i svima koji mogu da doprinesu razvoju zdravstvenog turizma u našoj zemlji.

Cena u Srbiji 6.000 evra, u SAD 37.000

Pored ugradnje implantata, veoma popularna procedura je i „Hollywood smile”, koja pruža savršeno lep osmeh, belih zuba u idealnom nizu. U pitanju je skup, ali veoma popularan zahvat, koji u Srbiji stranci dobijaju za svega 6.000 evra, dok bi ista procedura u SAD koštala 37.000 evra, a u Nemačkoj 31.000 evra.