Autor: Informer.rs

09.06.2024.

15:43

Foto: Tanjug

Vesti

Nastavik otkrio najveću noćnu moru male mature: Ovaj zadatak svim đacima predstavlja problem!

Prema rečima nastavnika matematike Radeta Stojića, ove godine mali maturanti nisu bili loši na probnom testu iz matematike, kao što je to bio slučaj prethodnih godina.

Ali, jedno je sigurno – đake muče geometrija i tekstualni zadaci.

- Recimo, zadatak sa Lukom koji treba da napuni bazen sa česme u dvorištu. Imamo datu zapreminu bazena, kante za točenje i vreme za koliko bi dečak trebalo da obavi posao. Deci je takav zadatak zbunjujuć, iako po prirodi nije, nego deca žure da ga što pre reše i zaokruže pogrešan kružić - kaže nastavnik.

Informer

 

Jedan od takvih zadataka glasi: Luka treba da napuni bazen vodom sa česme u dvorištu. Zapremina bazena je 14.400 litara. Kako bi procenio vreme za punjenje bazena, na istoj česmi napunio je kantu od 5 litara i za to mu je bilo potrebno 20 sekundi. Prema Lukinoj proceni za koliko sati će bazen biti pun?

Na prijemnom ispitu su česti zadaci, navodi nastavnik, u kojima se od dece traži da razdvoje bitno od nebitnog. Oni se, prema njegovom mišljenju, od prostog zadatka pretvaraju u noćnu moru.

- Zbirka zadataka iz matematike koju su osmaci kupili još u januaru da bi vežbali i obnavljali gradivo, podeljena je na zadatke za osnovni, srednji i napredni nivo. Dakle, onaj učenik koji ima trojku, neće znati ili će makar pokušati da reši zadatak iz naprednog nivoa, ali će se jako mučiti. To se najbolje vidi na razlomcima i procentima sa kojima, očigledno, đaci nikako da se ‘pomire’. Radi se o tome što oni ne uključe mozak dovoljno, pa iako znaju da urade prost i jednostavan zadatak sa razlomcima, takav isti, ali sa proširenim zahtevima im je teži - objašnjava nastavnik.

Geometrija je nezaobilazna na prijemni ispit. Tako je, bar, pokazala praksa. Ali, i ona zna da namuči maturante, na šta upozorava i nastavnik Rade.

- Geometrija je sama po sebi kreativna. Tako razmišljaj, tako i radi. Ali, današnji đaci su nekako zbrda-zdola. Sve što može brzo, oni bi uradili. A to je greška. Treba biti skoncentrisan, kao i u govoru. Pazi šta pričaš, pa tako i pazi kako radiš - kaže on.

Deca, naglašava nastavnik, idu na privatne časove matematike, a za to su najviše krive oni nastavnici koji ne teže za održavanjem dopunskih časova.