14.06.2024.

09:14

Foto: Zoran Sinko

Vesti

Evo kuda će proći prva deonica Južne obilaznice oko Valjeva: U planu 4 trake za brzinu od 100 na sat

Južna obilaznica Valjeva predstavlja vezu privredne zone grada Valjeva sa planiranim koridorom državnog puta I B reda broj 27, Loznica-Valjevo-Lazarevac, deonica Iverak-petlja Lajkovac, odnosno vezu Grada Valjeva sa autoputem Beograd-Južni Jadran.

- Osnovni cilj izgradnje Južne obilaznice Valjeva jeste poboljšanje nivoa usluge pre svega za teretne tokove, povećanje bezbednosti saobraćaja, smanjenje vremena putovanja, smanjenje troškova eksploatacije vozila i smanjenje negativnih ekoloških uticaja saobraćaja na okolinu i drugo - piše u dokumentu.

Prva deonica obuhvata zemljište u KO Beloševac, KO Mrčić, KO Papučke i KO Valjevo, na teritoriji grada Valjeva. Trasa puta, kako se navodi, ne prolazi kroz naseljeno mesto, a za potrebe izgradnje saobraćajnice potrebno je izvrštiti eksproprijaciju oko 36 hektara.

Predmet istraživanja Studije o proceni uticaja na životnu sredinu je deo planirane trase Južne obilaznice grada Valjeva (Deonica 1), koja počinje od planirane kružne raskrsnice na državnom putu IB reda broj 27, i dalje se pruža paralelno sa tokom reke Kolubare (sa njene severne strane) u pravcu zapada, sve do kružne raskrnice, odnosno njene veze sa privrednom zonom grada Valjeva.
Drugi deo južne oblilaznice (Deonica 2), koji će se naknadno definisati izradom odgovarajuće planske i tehničke dokumentacije, predstavljaće nastavak Južne obilaznice grada Valjeva do veze sa postojećim državnim putem državnim putem IB reda broj 21.

Dužina Deonice 1 je oko 2,4 km. Elementi puta omogućavaju brzinu od 100 km/h sa poprečnim profilom od dva fizički odvojena kolovoza, sa dve saobraćajne trake za svaki pravac.
Povezivanja atarskih i lokalnih puteva je predviđeno kroz objekte propusta i mostova, tako da se na taj način ne naruše postojeće saobraćajne veze.

U situacionom smislu početak je projektovan od planiranog državnog puta IB reda br. 27 Iverak-Lajkovac na okvirnoj stacionaži km 2+750. Trasa je nadalje položena u nasipu prosečne visine 2-3 metra, preko ravničarskog terena, uglavnom, u poljoprivrednom zemljištu. 

Na prvoj deonici su projektovana dva mosta: mali most u trupu puta i most preko reke Krivošije.

Januara 2022. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni poziv za izbor strateškog partnera za izgradnju južne obilaznice Valjeva i obilaznice oko Svilajnca, a u martu iste godine u službenom glasniku je objavljeno da je posao poveren konzorcijumu koji čine kompanije Srbijaautoput iz Beograda, Integral inženjering iz Laktaša, MHM Projekt iz Novog Sada, Institut za puteve Beograd i Teamenergo iz Zemuna. U novoj odluci nisu navedeni razlozi delimičnog prestanka važenja prethodne odluke.

Ukupna dužina saobraćajnice biće oko 5 kilometara, a previđena je za brzinu od 100 km/h, sa poprečnim profilom od dve fizički odvojene kolovozne trake, sa dve saobraćajne trake za svaku kolovoznu traku.