12.07.2024.

09:06

Foto: Informer

Vesti

Važna odluka Vlade o brzoj saobraćajnici kroz Šumadiju: Evo kada počinje gradnja prve deonice puta "Vožd Karađorđe"


- Izgradnja državnog puta I reda Vožd Karađorđe, kao savremenog putnog pravca, od strateškog je značaja u povezivanju lokalnih samouprava, ravnomernom održivom regionalnom razvoju, ekonomskoj valorizaciji čitave teritorije, povećanju zaposlenosti i standarda kroz nove investicije i predstavljao bi najbržu vezu Istočne Srbije sa Centralnom i Zapadnom Srbijom i koridorima E-75 i E-763 - navodi se u saopštenju.

Informer

Agencija za prostorno planiranje prihvatila je kao osnovane primedbe građana na plan, koje su se ticale kraka brze saobraćajnice koji je trebalo da prolazi kroz opštinu Topola prema Kragujevcu.

Kako je eKapija već pisala, Komisija za stručnu kontrolu planske dokumentacije brze saobraćajnice Vožd Karađorđe kroz opštinu Topola zvanično je predložila da se iz projekta izuzme celokupan krak Zagorica-Svetlić, tako da samim tim ne postoji ni krak Ljubeselo.

Podsetimo, u martu je Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Srbije oglasila javni uvid u nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta Vožd Karađorđe. Ovim planom predviđena je trasa puta dužine 163,75 km sa tri tunela i više od 130 mostova. Takođe, na trasi je planirana i 21 petlja.

Put, kako se u dokumentu navodi, mora da se izgradi tako da ima dve fizički odvojene kolovozne trake, sa dve saobraćajne trake za svaku kolovoznu traku, s tim što svaka saobraćajna traka mora da bude široka najmanje 3,5 m, kao i da svaka kolovozna traka, periodično na oko 2 km duž trase, ima posebnu nišu/traku širine 3,5 m i dužine 30 m, za prinudno zaustavljanje vozila.