21.07.2024.

19:25

Foto: Fiat

Vesti

"Grande panda" iz srca Šumadije! Počinje proizvodnja prvog domaćeg električnog automobila

U kragujevačkoj fabrici "Stelantis" počinje proizvodnja prvog električnog automobila u Srbiji. Novi model "fijat grande panda" proizvodiće se u dve verzije - električnoj i hibridnoj, a iz Kragujevca će stići prvo u Evropu, zatim na Bliski istok i u Afriku. Uz prisustvo predsednika Aleksandra Vučića i ostalih zvaničnika, danas u 16 časova će svečano biti otvoren pogon za proizvodnju ovog automobila.

- Najpre će početi probna, a za dva meseca i serijska proizvodnja električnih automobila u toj fabrici. Možete da zamislite kako će se to odraziti na naš poslednji kvartal, koji je daleko bitniji za BDP, kada nam dođe električni automobil koji proizvodimo ovde i koji ćemo da izvozimo - rekao je predsednik Vučić i zahvalio ljudima u Šumadiji koji su imali poverenje u Vladu kada je reč o ovom projektu.

Informer

 

Kragujevački "medvedić" spada u automobile segmenta B ispod četiri metra dužine. Cena modela "fijat grande panda", kako je navedeno, biće ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju. Tako da bi bazni model na električni pogon, kako navode pojedini specijalizovani domaći portali za automobilizam, kod nas mogao da košta oko 18.000 evra uz najavljene državne subvencije od 7.000 evra (pogledajte okvir).

Pokretanje proizvodnje modela "fijat grande panda" u Kragujevcu uvećaće domaću proizvodnju motornih vozila i zaposlenost, robni izvoz i bruto domaći proizvod, ocenio je naučni saradnik i direktor za razvojne projekte Ekonomskog instituta u Beogradu Ivan Nikolić.
- Novi model predstavlja važan korak za "Stelantis", a posebno za "Fijat", u njihovoj tranziciji ka globalnoj ponudi vozila baziranoj na zajedničkoj platformi koja može podržati različite energetske opcije, što ga čini značajnim dodatkom njihovom portfoliju i konkurentnim igračem na tržištu kompaktnih automobila - naveo je Nikolić.

Sa Nikolićem se slaže i ekonomista Goran Puzić, koji za Informer navodi da će proizvodnja novog automobila u Kragujevcu doneti veliki napredak srpske ekonomije koja je vezana za politiku predsednika i Vlade Srbije.

Informer

- Ekonomija je kao kružni tok, što znači da će od ove investicije mnogi imati koristi. Građani Srbije će moći da kupe ovaj automobil po nižoj ceni u odnosu na kupce iz Evrope i sveta. Poboljšaće se i status radne snage u Kragujevcu. Postoji velika mogućnost novog zapošljavanja. Zaista se nalazimo u istorijskom trenutku. Dobro je što će i mali proizvođači auto-delova imati posla - navodi Puzić.

"Grande panda" se izdvaja od ostalih automobila u segmentu B zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina (3,99 metara dužine, 1,57 metara visine i 1,76 metara širine) i dobro organizovana prostranost zahvaljujući kompaktnoj zapremini. Na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litra, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara. 

O novoj "pandi"

* dužina 3,99 metara
* 1,57 metara visine
* 1,76 metara širine
* biće na struju i hibridni
* cena ispod 25.000 evra

Subvencije za kupovinu

Poslednjih nekoliko godina svi građani koji su se odlučili na kupovinu električnog automobila imali su novčanu pomoć države koja je mogla da iznosi i 5.000 evra. Država sada razmatra mogućnost da za električna vozila domaće proizvodnje da subvencije od 7.000 do 7.500 evra.