07.08.2024.

15:15

Foto: Shutterstock

Vesti

Ovo piće deca su prodavala za 100 dinara po gutljaju, a sada pljušte tužbe! Evo o čemu se radi

Glavni dobavljač Ogan Paula tuži kompaniju za proizvodnju energetskih pića za 68 miliona dolara, optužujući je da je prekinula veze jer je potražnja opala

Dobavljač ove kompanije, asortimana energetskih napitaka čiji je suosnivač Logan Paul, kontroverzni Jutjuber, tuži kompaniju za prodaju pića koje se prodaje i u Srbiji.

Kao razlog, navode da je saradnja prekinita kada je potražnja za nekada popularnim pićem, naglo pala. Dodatno, duguje najmanje 67,7 miliona dolara.

Refresco, gigant za flaširanje pića koji ima 14.500 zaposlenih, navodi se u tužbi da je ova kompanija koja proizvodi sporno energetsko piće prekršila ugovor iz 2023. kojim se obavezao da će naručivati najmanje 18,5 miliona kutija - ili 222 miliona boca - godišnje tokom tri godine. ili ukupno 55,5 miliona predmeta kumulativno za tri godine. Zauzvrat, Refresco je uložio u ekskluzivnu i prilagođenu proizvodnu liniju za piće, što je zahtevalo „velike troškove unapred“ i „značajno ulaganje vremena“, žalba je podneta 2. avgusta Sudu u Delaveru.

Refresco optužuje ovu kompaniju da nije naručila potrebnu količinu tokom prve godine ugovora, zbog čega je platio kaznu. Kazna, koja nije navedena u tužbi, mogla bi da bude otplaćena na kraju tri godine ako bi kompanija naložila ukupno 55,5 miliona predmeta, navodi se u žalbi.

Pol je lansirao ovo energetsko piće sa svojim kolegom Jutjuberom koji je postao bokser u januaru 2022. godine, a energetski napitak je postigao ogroman uspeh. Zahvaljujući nizu marketinških trikova, sponzorstvima velikih imena i nekoliko ograničenih ukusa, ponuda nije mogla da prati potražnju, a preprodavci - preprodavali su piće po enormnim cenama.

Informer

 

U novembru prošle godine, Bloomberg je izvestio da je kompanija profitabilna i da je na putu da premaši 1,2 milijarde dolara prihoda za ovu godinu.

Prvobitni sporazum sa Refresco-om, sklopljen u aprilu 2023. godine, bio je zasnovan na velikoj potražnji koju je piće imalo u to vreme, kaže se u žalbi.

Međutim, do 2024. „prodaja pića je pala znatno ispod očekivanja“, kaže Refreskov advokat u žalbi, dodajući da je pad delimično sezonskog karaktera, ali je takođe uključivao „slabljenje marketinga na društvenim mrežama", ne isključuju ni uticaj brojnih žalbi na ovo piće. .

Advokati Refresco-a i zastupnici ove kompanije nisu odgovorili na zahteve Business Insider-a za komentar.

To nije jedina tužba sa kojom se oni suočavaju.

Prošlog meseca, Olimpijski i Paraolimpijski komitet SAD tužio ih je da se pogrešno reklamira kao povezan sa Igrama i timom SAD - što je rezervisano za njenog zvaničnog sponzora Coca-Cola. U tužbi se navodi kršenje žiga i traži "milione dolara" nadoknade.

Oni još nisu komentarisali ni tu tužbu.

Problemi i u Srbiji

Krajem aprila, pokrenuta je grupna tužba kojom se brend optužuje da je pogrešno označio količinu kofeina u svakom piću. Taj skandal se proširio i na Srbiju.

Prema evidenciji granične fitosanitarne inspekcije ovo energetsko piće sadrži kofein nije uvezeno u našu zemlju.

Širom sveta je tada povučeno zbog visokog nivoa kofeina.

Međutim, komentare je izazivala i cena. Svojevremeno se ovaj napitak prodavao za 1.000 dinara, a sada, po prodavnicama se može naći i za 200 dinara.

Kompanija je pogođena još jednom grupnom tužbom 2023. godine, u kojoj se navodi da piće sadrži veliki nivo PFAS-a.