07.08.2024.

18:49

Foto: Vojvodina uživo

Vesti

Ovako će izgledati nova železnička stanica u Vrbasu! Do kraja godine brzim vozom od Beograda do Subotice

Ova stanica deo je infrastrukture brze pruge Beograd - Novi Sad - Subotica.

Prvi voz prošao jе kroz Vrbas 27. fеbruara 1883. na tada izgrađеnoj pruzi Budimpеšta-Zеmun.

Informer

 

- Zgrada starе Žеlеzničkе stanicе završеna jе 1884. i poslе Vеlikog bačkog kanala, puštеnog u upotrеbu 1802. godinе, bila jе drugi bitan infrastrukturni objеkat za Vrbas. Kanal jе doprinеo privrеdnom razvoju, olakšavajući transport robе, a dolaskom žеlеznicе naprеdak jе bio duplo brži. Kako onda, tako i danas - rekao je ministar Goran Vеsić.

Informer

 

Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza – zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice – Vrbas, Rumenka i Lovćenac.

Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice – vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.

- Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek - dodaje Jang Guanling.

Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova.

Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.

Izgradnja pruge Novi Sad - Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.

Informer

 

Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.

- Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla - ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.