02.09.2024.

06:58

Foto: Shuterstock

Vesti

Vozom od Beograda do Ljubljane 200 na sat! Srbija modernizuje prugu na Koridoru 10 - Povezuje se sa Evropom

U pitanju je magistralna, elektrificirana i dvokolosečna pruga duga oko 90 kilometra, a projekat modernizacije podrazumeva njenu rekonstrukciju i prilagođavanje za brzinu do 200 kilometara na sat. Kada ova pruga bude završena, građanima Srbije postaće bliži i drugi gradovi u državama regiona.

Svi obnavljaju pruge

Naime, modernizacijom pruge Stara Pazova - Šid - državna granica s Hrvatskom, kao dela železničkog Koridora 10 kroz našu zemlju, povezuje se, zapravo, Beograd sa Zagrebom i Ljubljanom. Hrvatska i Slovenija takođe planiraju da modernizuju prugu, koja je deo međunarodnog železničkog Koridora 10. Očekuje se da radovi u Hrvatskoj budu okončani do 2027, a u Sloveniji tokom 2028. godine.

Koliko će koštati obnova ove trase, u našoj zemlji, biće poznato kada bude završena cela dokumentacija, ali prema prvim procenama, iznosiće oko 740 miliona evra.

Informer

 

Planirana je kompletna rekonstrukcija pruge, kao i 4,25 kilometara železničke trase Golubinci - Inđija. Prema nekim računicama, ukoliko ne bude nepredviđenih teškoća i novac bude blagovremeno obezbeđen, radovi bi mogli da počnu već sredinom naredne godine. Kako procenjuju stručnjaci, za izvođenje radova potrebno je oko tri godine, što znači da bi ova trasa mogla da bude završena sredinom 2028. Rekonstrukcija i modernizacija pruge obuhvatila bi izgradnju celokupne nove građevinske i elektrotehničke infrastrukture, kao i ugradnju najsavremenije telekomunikacione i signalno-sigurnosne opreme, u skladu s međunarodnim standardima brzih pruga za brzine od 200 kilometara na sat.

Trenutno 60 na sat

Pruga od Beograda do Šida građena je po deonicama proteklih decenija, počev od 1928, a do pre desetak godina pojedini delovi nisu decenijama rekonstruisani. To je imalo za posledicu  da je prosečna brzina vozova na međunarodnoj magistralnoj pruzi železničkog Koridora 10 svega 50-60 kilometara na sat. Prugom  preko Stare Pazove, Golubinaca, Rume i Sremske Mitrovice saobraća dnevno 11 putničkih vozova, od kojih pet iz Beograd centra ka Šidu, a šest iz Šida ka Beogradu. Vozovi iz Šida do Beograd centra putuju koji minut duže od sat i po, a u obrnutom smeru razdaljinu nešto manju od sto kilometara prelaze za oko dva i po sata.

Da bismo rekonstrukcijom ove pruge, kao i onih u okruženju, dobili mogućnost da velikim brzinama i za jako kratko vreme putujemo u druge evropske gradove, istakao je nedavno i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. 

- Naši građani bi sa modernizacijom pruge mogli da od Beograda do Ljubljane stižu za nešto više od dva sata. Za nas je veoma važno da se povežemo sa Evropom i kroz koridor koji ide preko Slovenije, kako bismo i s te strane imali mogućnost da ljudi koriste brze pruge - rekao je Vesić.

Informer

 

Povezivanje sa Evropom

Ministar Vesić je napomenuo da je već iniciran zajednički sastanak s predstavnicima Italije, Austrije, Slovenije, Hrvatske i Srbije uz učešće Evropske komisije, da bi se napravilo jedno zajedničko telo koje bi koordiniralo rad na rekonstrukciji pruga.

- To bi bilo sjajno za sve naše zemlje, jer bi ljudi bili povezani, a roba bi brže išla i stizala. Mi već imamo uspostavljen robni terminal sa Slovenijom koji funkcioniše, a ovo bi još više doprinelo tom dobrom funkcionisanju - napomenuo je Vesić.