15.09.2024.

10:06

Foto: Informer

Vesti

Vesić saopštio sjajne vesti: U toku je izrada Prostornog plana za brzu saobraćajnicu Kraljevo-Raška-Novi Pazar sa krakom od Raške do Jarinja!

Vesić je dodao da se u okviru iste saobraćajnice projektuje oko 11,3 km brze saobraćajnice od Raške do Jarinja tako da će ukupna dužina brze saobraćajnice biti 94,7 kilometara.

Ukupna površina preliminarnog obuhvata plana je 650,37 kvadratnih kilometara, naveo je Vesić i dodao da je predloženo da okvirna granica plana obuhvata delove teritorija gradova Kraljevo i Novi Pazar, kao i delove opštine Raška.

Vesić je precizirao da će na teritoriji Kraljeva biti obuhvaćene katastarske opštine Adrani, Bare, Bogutovac, Bresnik, Bezna, Vrdila, Drakčići, Jarčujak, Konarevo, Maglič, Mrsać, Mataruge, Musina Reka, Polumir, Popoviči, Progorelica, Tadenje, Ušće, Zamčanje i Cerje.

Kako je dodao, plan na teritoriji opštine Raška obuhvata katastarske opštine Baljevac, Bela Stena, Beoci, Biljanovac, Varevo, Draganići, Žutice, Korlaće, Kućane, Milatkoviće, Nosoljin, Pavlica, Panojeviće, Piskanja, Pobrđe, Raška, Rvati i Supnje, a na teritoriji Novog Pazara Batnjik, Koprivnica, Postenje i Požežina, Rudnica…

Informer

 

Prostornim planom biće obuhvaćeni koridor planirane brze saobraćajnice na pravcu Kraljevo-Novi Pazar dužine 83,4 kilometra kao i 11,3 km od Raške do Jarinja širine od 50 metara do 300 metara, koji obuhvata trasu sa zaštitnim pojasevima brze saobraćajnice i postojeći i planirani koridori drugih magistralnih infrastrukturnih sistema sa trasom i zaštitnim pojasima infrastrukturnih sistema koji su u obuhvatu planskog područja (železnička pruga, gasovodi, dalekovodi, optički kablovi i drugo, koji se ukrštaju sa brzom saobraćajnicom).

Vesić je pojasnio da koridor brze saobraćajnice počinje od petlje Adrani i pruža se južno novom trasom, zaobilazeći sa zapadne strane građevinsko područje Kraljeva i presecajući postojeći (stari) put Čačak-Kraljevo.

U reonu naselja Mataruge i Progorelica trasa brze saobraćajnice se spaja sa postojećim državnim putem i dalje većim delom pruža njegovom trasom kroz Ibarsku klisuru, pri čemu se na pojedinim delovima definiše nova trasa prilagođena potrebnoj geometriji puta, naveo je ministar.

Od naselja Ušće novoplanirana trasa brze saobraćajnice odvaja se od trase postojećeg puta, sa kojom se ponovo spaja kod naselja Baljevac, pojasnio je Vesić i dodao da novoplanirana trasa dalje zaobilazi građevinsko područje Raške sa zapadne strane i da se pruža novoplaniranom trasom sve do Novog Pazara. Jedan krak nove brze saobraćajnice u dužini od 11.3 km povezaće Rašku i Jarinje.

Vesić je istakao da će ova brza saobraćajnica obezbediti razvoj i investicije za Novi Pazar, Rašku i Kraljevo, a da će poseban značaj imati za očuvanje nacionalnog identiteta jer će omogućiti razvoj kraja u kome se nalaze brojni srednjovekovni spomenici i manastiri.

Ministar je dodao da se čitava trasa brze saobraćajnice planira i projektuje za brzinu od 80 do 100 kilometara na čas.

- Istovremeno sa izradom Prosttornog plana izradjuje se projekat nove brze saobraćajnice koju rade Hidroprojekt inzenjering (HPS) i Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije. Bićemo spremni da se izgradnja ove saobraćajnice započne početkom 2026. godine. Istovremeno, Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdaće gradjevinske dozvole tokom novembra ove godine za prvu fazu brze saobraćajnice Karadjordje u dužini 83 km kao i za prvu fazu sektora C od Bubanj potoka do petlje Boleč u dužini od 5.5 km - rekao je ministar Vesić.