10.10.2024.

09:37

Foto: Shutterstock

Vesti

Glumci, pevači, sportisti i influenseri više neće smeti da reklamiraju kladionice! Ovo su detaljne izmene zakona, a najviše se tiču igara na sreću

Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o oglašavanju, koji je trenutno na javnoj raspravi, zabranjuje da se klasične igre na sreću reklamiraju na otvorenim površinama, "osim na mestu koje je udaljeno najmanje 100 metara vazdušnom linijom od najbližeg kompleksa predškolske, školske, zdravstvene ustanove ili ustanove namenjene deci i maloletnicima". Glumci, pevači, političari, influenseri i sportisti više neće smeti da reklamiraju kladionice i druge priređivače posebnih igara na sreću.

Zakonopisac navodi da predložene izmene i dopune imaju za cilj unapređivanje regulative oglašavanja igara na sreću i obezbeđivanje bolje zaštite dece i maloletnika, kao i odgovorno oglašavanje u javnom prostoru.

- Izmene uključuju precizno utvrđivanje zabranjenih zona za oglašavanje na otvorenim površinama i vozilima, uz izuzetke za sportske događaje u strogo kontrolisanim uslovima, kao i dozvoljavanje oglašavanja na poslovnim prostorijama i službenim vozilima priređivača igara na sreću uz zabranu korišćenja svetlećih sredstava za oglašavanje, osim na igračnicama - navodi se u obrazloženju nacrta.

Zakon o igrama na sreću razlikuje klasične (loto, srećke, bingo, tombola) i posebne igre na sreću, u koje spadaju kartaške igre, automati, klađenje na sportske i druge događaje.

Advokat Slavka Babić kaže za Kurir da kladionice više neće moći da se reklamiraju na otvorenim površinama, bilbordima i svetlećim reklamama.

- Kladionice i priređivači posebnih igara na sreću moći će da se oglašavaju samo na svojim zvaničnim sajtovima, a neće moći na Guglu i Jutjub kanalu. Istim izmenama zabranjeno je javnim ličnostima da učestvuju u oglašavanju posebnih igara na sreću, osim ako se ne radi o aktivnim sportistima čiji klub sponzorišu priređivači igara na sreću.
Izuzetak kada kladionice i ostali priređivači posebnih igara na sreću mogu da reklamiraju igre koje priređuju odnosi se na sportske terene za vreme sportskih događaja koje sponzorišu (ili u slučaju sponozorisanja igrača).

Zakonopisac navodi da "proširene zabrane oglašavanja na različitim medijima i platformama (televizija, internet, radio, štampani mediji) smanjuju izloženost javnosti, posebno dece i maloletnika, oglasima za igre na sreću".

Kazne do 100.000 dinara

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se pravno lice za prekršaj po određenim članovima zakona ako ne označi oglasnu poruku oznakom prepoznatljivosti, ne istakne telefonsku tarifu, ne obezbedi podatke, ako oglasna poruka ne sadrži upozoravajuću poruku, ukoliko vrši direktno oglašavanje, ne čuva oglasnu poruku 30 dana od dana poslednjeg objavljivanja.