17.10.2024.

08:52

Foto: printscreen rts

Vesti

Otkrivamo detalje planiranja metroa u Beogradu: Direktori pokazali kuda tačno prolaze idu linije

Mladenović je najpre istakao kako je spoj građevinskog i pravnog dela ključ za kvalitetne projekte.

Prema njegovim rečima, predviđene su tri linije metroa i prolaziće kroz devet opština, a su Čukarica Savski venac, Stari grad, Palilula, Zvezdara, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.

Vreme putovanja

Kada je reč o vremenu putovanja, koje mnoge građane najviše zanima, rekao je:

Linija 1: Železnik - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 32 minuta, 44 trodelna voza
Linija 2: Bežanija - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 39 minuta, 38 trodelnih vozova
Linija 3: Bežanija - Banjica, ukupno vreme putovanja 38 minuta, 29 trodelnih vozova

- Imamo završen projekat prve linije Beogradskog metroa i počeli da pregovaramo za izvođačima. Njih smo dobili međudržavnim sporazumom, nema tendera. U pitanju su Francuska i Kina, rekao je on.

Dodao je da je već potpisan ugovor od 210 miliona evra po pravilu žutog Fidika za depo sa "Power China", a još jedan od 20 miliona evra po zelenom Fidiku sa "Power China" potpisan pre mesec dana.

Informer

Potpisan je i ugovor sa "Alstomom" o konsultantskim uslugama. Lot 2 pregovori u toku, 85 odsto iz kredita, 15 od strane države. Istakao je da u prvoj fazi donirano od Francuske 8 miliona.

Korist za građane

- Metro menja koncept života u glavnom gradu - rekao je Mladenović i potom istakao prednosti koje će novi metro doneti stanovnicima glavnom grada.

Koristi za građane:

brzina prevoza;
smanjenje zagušenja u saobraćaju
laka dostupnost i pristupačnost; bezbednost
smanjenje buke i unapređenje kvaliteta vazduha;
očuvanje ulica i puteva prednosti za životnu sredinu
energetska efikasnost
jačanje ekonomije
umanjeni putni troškovi
bolja pristupačnost za osobe sa invaliditetom
smanjenje stresa
kulturna razmena
razvoj turizma 

Urbana integracija

Milonja Milanović, direktor za infrastrukturu JKP Beogradski metro i voz, ispričao je tehničke stvari o metrou.

Naveo je, između ostalog, da će postojati četiri tipa stanica; TBM deonica u dubokom iskopu; CUT&COVER deonica. Glavni depo na Makišu će služiti za održavanje vozova.

Vozovi bez vozača, upravljaće se iz operativnog centra, dodao je on.

Radno vreme metroa biće od 5 ujutru do ponoći. Vozovi će ići na dva minuta, maksimalno 7, 5 u zavisnosti od linije i drugih specifikacija.

Mladenović se nadovezao rekavši da nema nikakvog kontakta sa vozom, šinama zbog takozvanog "skrindors" sistema i to osobenost metroa.

- Bim model - bićemo prvi koji ćemo za ovako veliki projekat primeniti ovaj model, što je najavio i ministar Vesić u uvodnom izlaganju na ovoj konferenciji - dodao je on.

Ukupno će biti i 7 linija Beogradskog voza, kao i linije za Mladenovac, Lazarevac i Obrenovac.

- Integrisan sistem koji ce omogućiti velikom broju putnika prevezu za što kraće vreme stignu do određene destinacije - zaključuje Mladenović.