26.05.2017.

22:01

Foto:

Vesti

NATO VUK ŽUTOM BUJKETU DAO 37.474.340 DINARA: Propali kandidat iskeširao milione RTS!

Propali NATO predsednički kandidat Vuk Jeremić isplatio je RTS-u za objavljene predizborne spotove čak 37.474.340,62 dinara.

Ovo pokazuju zvanični podaci iz finansijskog izveštaja o izbornim troškovima koji su objavljeni na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije. Prema ovom izveštaju, Jeremić je na TV oglašavanje ukupno potrošio 114.622.981,38 dinara.

Ima se, može se

Najveći deo te sume otišao je na račune TV Prva i RTS. Jeremić je široke ruke bio i prema svim ostalim televizijama s nacionalnom frekvencijom, a čak 3.321.100,04 dinara iskeširao je američkoj CIA TV N1.

 

NATO Vuk je na oglase u novinama takođe potrošio pravo bogatstvo - 31.420.153,38 dinara, dok je za reklame na radiju iskeširao 2.997.761,23 dinara.

Jeremić ni juče, baš kao ni svih ovih meseci, nije želeo da govori za Informer, a komentar nije imao ni direktor RTS Dragan Bujošević, u narodu poznatiji kao Žute Bujke.

print

Na drugoj strani, šef Izvršnog odbora SNS Darko Glišić kaže da je Jeremić u kampanji potrošio nekoliko miliona evra a da pritom nije dostavio nikakav dokaz o poreklu niti jednog centa.

- Očekujem da nadležni organi daju sud o ovome, jer besprizorni i bahati Vuk Jeremić sa pet godina radnog staža mora da odgovori na pitanje odakle mu toliki novac. Građani su ga ocenili i sa tek nekoliko procenata podrške zauzeo je mesto koje zaslužuje. Sada je red da državni organi daju svoju ocenu zakonitosti Vukovih finansija... - zaključuje Glišić.

print

Direktor "Faktor plusa" Vladimir Pejić smatra da finansiranje stranaka i kampanja treba bolje regulisati zakonom.

- Dobro je što su troškovi kampanje transparentni i što svako ko želi može da ima uvid u to koliko je ko potrošio. A koliko je bila opravdana procena Jeremićevog izbornog štaba da se na emitovanje spotova u elektronskim medijima utroši baš toliko sredstava najbolje pokazuju izborni rezultati - podvlači Pejić.

To je realna cena

S druge strane, marketinški stručnjak Cvijetin Milivojević objašnjava da gotovo svi elektronski mediji tokom izborne kampanje udvostruče cenu oglasnog prostora, te da ona koju je platio Jeremić nije nerealna.

 

- Kandidat koji želi da pokrije sve relevantne elektronske medije u svojoj kampanji mora da izdvoji najmanje 800.000 evra. Nažalost, to je tako. Mnogi elektronski mediji bukvalno žive narednih godinu-dve ili tri od sredstava koje uzmu tokom izborne kampanje. Tužno je to što štampani mediji dobijaju samo mrvicu u odnosu na ukupnu sumu koju kandidati troše u kampanji... - ističe Milivojević.

Tagovi: